grundande kvalitetspass

På vägen hem från jobbet igår kunde jag omöjligt somna. Det brukar annars vara en av mina favoritsysselsättningar när jag åker tåg. I handen hade jag ”Om jag kunde drömma” (som ligger till grund till filmen Twilight) och det var bara ett par kapitel kvar. Trots att jag visste hur boken slutade, gick det inte att sluta läsa. Hopp, där rök den ladda- inför- kvällens- ävenyr- slummer. Segade mig av och kom så småningom hem. Under vägen försökte jag övertala mig att skippa de förelagda backintervallerna:
Ruth lat- Varför göra dem nu, du är faktiskt jättetrött!

Ruth hurtig- Nu ja, annat blir det efter du har sprungit klart!

Ruth lat- Åhhhh… du hinner göra dem på söndag morgon!

Ruth hurtig- Fast det vet du lika bra som jag att de inte kommer bli av.

Ruth lat- Joho!

Ruth hurtig- Nähä! Du kommer hem apsent på natten och kommer inte alls vilja gå upp tidigt för att intervalla. Så det så.

Ruth lat- ….

Ruth hurtig- haaa! Jag vann!

 

Och blir man besegrad är det bara att foga sig. Jag hann knappt ta mig innanför dörren innan jag började slita i kläderna och få på mig löparutstyrseln. För att fjäska lite för latisen, drog jag på mig mina snabbbrallor från Solomon. (De ser sjukt snabba ut och då måste det betyda att man själv blir snabb i dem. Tänk Corvette!)

Det blev 20 minuters uppvärmning. Därefter spände jag blicken i monsterbacken (fem lyktstolpar lång) och gav mig i väg. Vid backens slut sprintade jag i väg ytterligare fem stolpar. Promenixade i käckt tempo ner och upprepade totalt sex gånger. De två sista skvätte mjölsyran ut genom öronen. Benen ville inte riktigt bära och jag hade tappat bort lungorna någonstans i backen. Hemjoggen gick låååångsamt men pulsen ville inte riktigt komma ner på den nivå som jag önskade. Ett riktigt kvalitetspass!

Väl hemma igen var jag sjukt nöjd över att ha gett mig ut. Stretchade länge, hoppade in i duschen och belönade mig själv med kvällsmat framför Idol. Summan blev helt enkelt ett riktigt bra kväll som uppstart för helgen.

 

Idag händer det nämligen saker hela tiden: Börjar med långtur med kyrkgänget klockan elva. Därefter ska jag vara tillbaka i kyrkan vid 14.00 för att få all info om eftermiddagens föreställningar. Det är nämligen dags för Levande sjungande julgranen. Snäll (hrmmm) som man är ställer man givetvis upp som värd.(eller platsvisare, om det låter bättre) Det är två föreställningar, klockan15.00 och 18.00. Så fort sista ackordet är slaget, spänstar jag iväg till Haninge och lilljul. L och M är kända för att bulla upp julens mesta bord! (nu förstår ni varför jag måste grunda rejält med motion innan jag kommer dit!)

Nä, ska jag hinna allt är det bäst att jag sätter fart. Ha en underbör lördag, my darlins!


Kommentarer
Postat av: sofy

Aha! du tjuvar kvalitetspass så du kan utklassa mig nästa gång!? Där kom jag allt på dig! Anmäl dig till maran nu bruden. Det ÄR dags.



Kramen!

Postat av: ruth

haha, så klart att jag gör! Du får ju inte vara snabbare än mig två gånger på raken! maran, Hmmm...

2008-12-02 @ 08:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback