känner mig smått trendig

Wow, kolla in Madonnas muskler! Ska placera dem framför näthinnan nästa gång jag styrketränar... Men det får vänta till efter helgen. Är relativt mör efter gårdages eskapader: Johanna körde halvt om halvt livet ur mig igår under PT-timmen. Kettleball för hela slanten. Det är i stark konkurrans ibland det jobbigaste jag gjort på denna sida året- men fantastiskt roligt! Mellan varje set körde vi (vi och vi, mest jag. Hon skötte tidtagaren) pulshöjning som hopprep, höga knän i tjock matta och rusa i trappa med tvärvändningar. Utan att överdriva låg jag utslagen och flämtade mer än en gång...

Känner mig smått trendig som har tränat med kettleballs. De hypas överallt och innemänniskor lyfter dem till skyarna. Det trodde jag aldrig, jag är inne! Jag körde inte bara slut på kroppen, även hjärnan gick på tomgång. I nivå med Åhléns, runt 300 meter från Sats, märkte jag att det prasslade när jag gick. En snabb blick neråt skorna visade att jag glömt ta av de blåa tossorna. Första gången jag gör något sådant. (Var det därför folk tittade så mycket på mig?) (Hur tar man av sig dem på ett snyggt sätt att ingen solklart ser att här kommer en som traskat iväg utan att tänka sig för?) (Tror inte det går, man är helt enkelt bortgjord.) (Hoppas iallafall att någon blev glad av det) 

 Några timmar senare begav jag mig till Hötorget och cykel med Terese. Hon gjorde samma strålande insats som förra veckan. Det är ett supertungt pass, men går väldigt fort och är minst lika skoj! Pernilla satt bredvid mig och lät en himla massa på slutet. Men det fick mig att kämpa ännu mer i de sista intervallerna. Nu på morgonen fick jag sällskap av snygga Jane på spinningen. Det kändes tungt med tidiga mjölksyrekänningar. Kanske dags för en vilodag bara så där? Men jag har svårt att pricka in dem i agendan. Trots att jag vet att det är precis tvärtom, känns de onödiga. På något sätt känns det inte som om träningen är jobbig att det krävs en dags frånvaro. En träningsfri dag och jag går åt av rastlöshet! Hmm... får ta ett rejält snack med mig själv. Men just nu är jag go och glad och ser fram mot lunchen!

Kommentarer
Postat av: Puma

hihi, gick du verkligen iväg med plastskydden? ;-)

Postat av: ruth

Puma: fniss. Jaaa... traskade iväg en lång stund med dem. Men skorna hölls iaf torra!

2008-05-16 @ 13:43:06
Postat av: Elin

Åhh, perfekt regniga dagar ju!! Eller, vänta, vilket bra tips...jag ska skaffa såna till nästa scoutläger!! (scoutig som jag är)

2008-05-16 @ 13:44:07
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: Sofy

Mötte kille md kettleball som gick från gymet i förrgår...det verkar vara en boom som sagt! Kul att du kör det och rapporterar, det lät ju minst sagt svettigt! :)



Ang tossorna. ha, ha, ha.. har gjort samma grej, skapligt osmidig man känner sig när de ska av mitt på en gågate, hi, hi... äsch, sånt får man bjuda på! ( jag tog förresten tillvara på mina blå tossor och ar dem nu som skydd mot vattnet på cykelsadeln, de passar perfekt!!! :)



Trevlig helg. Vila är skönt och välbehövligt, kom nu ihåg det!!!



2008-05-16 @ 15:07:35
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: Mela

Haha, min sambo går ut med dem typ varje gång vi har varit på gymmet. Jag undrar om jag kanske ska köpa blå skor åt honom, det kanske är någon sån inneboende längtan?

2008-05-16 @ 15:51:40
Postat av: ruth

Elin: vem vet, de kanske finns i grönt!(allt för att matcha den övriga scout-looken)



Sofy:Det var hur slitigt som helst, men grymt effektivt! Tror minsann att det blir fler varv! Aha, skydd till blivande cykeln, det får tossorna bli.



mela: I´m blue, baradirabubam... Minns du den låten för nåra år sen? Blått är snyggt, skaffa ett par dojjor till honom! (jag tror det kan bero på att han aldrig fick nåra sånna som barn och nu undermedvetet kompenserar det genom att "glömma" ta av sig tossorna.)

2008-05-17 @ 22:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback