snikar på andras gym och smicker utan dess like

"Välkommen till det nya designergymmet i stan" stod det på en trailer utanför World Class på Döbelnsgatan i lördags. Vi, jag och Terese, tog steget över tröskeln och klev in. Svart golv, svart reception, svarta väggar, svarta stolar (tror ni förstår konceptet...) Aerobicssalen var färgklick med chockrosa glas och discokulor i taket. Spinningen i ett turkostfärgat skal. Tjejen som visade runt poängterade att det fanns lampor att tända och att cyklingen ägde rum i en specialanpassad sal. Med cyklar. (Tror hon att vi aldrig varit i ett gym innan, frustade Terese efteråt) Jag blev dock imponerad av avdelningen för fria vikter. Den var smart placerad bakom en fri vägg helt täckt av speglar. Men jag och Terese var inte där för att få en gratis rundvandring. Nope, Caroline- gymglam skulle ha Booty-express och Core!
Vi inledde med en tur på något som såg ut som ett löpband splittat i två delar; höger fot på ett, vänster på ett. De är visst till för power walks och banden höjdes och sänktes under fötterna med resultatet att stegen blev dämpade. Ett par gånger halkade jag till och drattade nästan omkull. I vanliga fall sätter jag ena foten nästan mitt ramför den andra. Här var stegen tvunga att placeras rakt fram- i höftbredd. Glömde bort mig ibland och klev rakt på skarven där banden delade sig. Terese var skickligare än så, inte en enda snubbel eller halk. (var hon dopad, hade ett bättre band eller rent av dukigare?)

Caroline visade sig och vi tog plats i salen med de rosa väggarna. Discokulan skickade små blixtar av glimmer, träningsglädjen pumpade och rumpan krampade. Caroline är grym som instruktör- och väldigt vältränad! Bootyn var stundvis plågsam (ett hundratal benböj och utfall sviiiiider) medan Coren var en lightvariant av den som Sats har.
Jag fortsatte ut i gymmet efter passen och var nästan helt själv bland vikter och maskiner. En PT vankade runt och såg allmänt uttråkad ut. Jag stövlade fram och frågade efter en chinsmaskin. Han svarade att den inte fanns, men kunde hjälpa till vid ett räcke. Sagt och gjort. (det är inte varje dag man får ett par starka armar runt midjan- som dessutom tillhör en snygging. Heheh...) Gjorde en sisådär tio stycken i tre set. Han var jättetrevlig och vi pratade på en stund. Han kollade på mig och frågade om jag har funderat på Body Fitness. Jo, erkände jag smått. (jag är otroligt facinerad av de som håller på med det!!) Varför satsar du inte på det? Du har fysiken och inom kort gör du flera chins på egen hand! Luciacupen är dessutom en nybörjartävling, kör du hårt har du en god chans. (att inte komma sist, lade han till efter en halv minut!)

Oj.
Naturligtvis väldigt smickrande. Men hinner jag bygga upp den kroppen som krävs på sju månader, pallar jag av dieten... Och framförallt; hur gör man?
Nu behöver jag er hjälp (igen) Jag har ingen som helst aning om hur BF fungerar, inte någonstans. Upplys mig om precis allt som är värt att veta!

Kommentarer
Postat av: Jane

Du är grym, så enkelt är det!! :D Och du har ju en grym fysik, tror säkert att du skulle glänsa som den stjärna du är om du verkligen satsade..! ;)

Postat av: Mela

Alltså, han måste ha menat Athletic fitness. I BF så tävlar man i baddräkt/bikini, och det är bara uppvisning och posering. AF däremot, där ingår det chins och sånt. Kolla här: http://www.body.se/content/tavlingar/artikel.asp?CID=1040

2008-05-19 @ 13:23:36
Postat av: Susanna

Oj det var inget dåligt smicker heller. Dessvärre kan jag inte tillräckligt inom ämnet för att hjälpa dig, men se över Body's forum, där bör finnas info. Ska bli väldigt spännande att se vad du tar för dig =)

2008-05-19 @ 14:51:44
URL: http://powersus.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag är inte så insatt, men ge det en chans! Hur coolt som helst!

2008-05-19 @ 15:09:19
URL: http://fitnezz.blogg.se/
Postat av: ruth

jane: Jag blir ju alldeles röd...



Mela: Oj, det är ett helt universum det där. Får göra rejäl research för att kolla upp ordentligt.



Susanna: Bodys forum är en guldgruva, tack! Är själv spänd på hur jag gör.



Anna: Visst är det häftigt!

2008-05-19 @ 17:02:53
Postat av: GymGlam/Caroline Nilsson

Klart du ska satsa! Du skulle va grym tror jag. Roligt att du kom på passen! :o)

2008-05-21 @ 22:26:46
URL: http://www.metrobloggen.se/gymglam
Postat av: ruth

caroline: oj, tack så mycket! Det var kanonskoj på passet, kan tänka mig fler gånger!

2008-05-22 @ 15:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback