varför springa när man kan ta sprutor?

Till min förvåning var det skönt att ta det lite lugnare under joggingturen imorse. Inga rusher eller vilda pulsslag, bara en fantastisk skön runda i kallt solsken. Bilarna lyste med sin frånvaro och jag blev helt bortkollrad av Robbie Williams. Det är nästan så att blodet koagulerar.

Hemma i köket igen konstaterade jag att muslin är slut och att brödet är på upphällningen. Slängde istället rågflingor i grytan och hottade upp med kanel och russin. Då släntrade en av grabbarna ner från övervåningen. Han slog sig tungt ner vid köksbordet och tittade rakt fram en halv sekund.
"varför har du börjat springa igen? Om jag vore dig skulle jag bara styrketräna och bli as-stor."
"Jag HAR styrketränat."
"Jo, det ser jag ju. Men att springa gör ju att du blir så där... så där ...mager."
"Löpvilan har gjort att höftmåttet växt flera centimeter- och jag tycker det är kul att springa"
"Äh, höfter hit och dit, det ser inte en kotte. Vore jag dig skulle jag ta anabola!"
"Va?"
"Du dricker ju knappt nån alkohol alls och då är det ingen fara. Det tar typ en femtedel av tiden mot att inte ta nåt alls."
"Skulle jag mot all förmodan trycka sprutor i häcken, får jag inte bara basröst utan även fängelse och avstängning från gymmet på livstid..."
"Äh, de märker inte nånting. Vill du inte bli stor?"
"Joohoo, men inte genom hormoner"
"Fiskoljan och pulvret då, som om det är helt lagligt att köra så."
-tystnad och omrörning i gröten-
"Det är inte farligt alls. Folk överdriver biverkningarna för att skrämmas"
"Glöm det."

Å det här säger snubben som tar gainers och proteinpulver istället för vanlig mat... Jag är otålig av mig och vill att allt ska ha ske så fort som möjligt, helst igår. Men att dopa mig... (som inte ens har några tävlingsplaner eller nåt i den stilen) Nä, no way.

Kommentarer
Postat av: nadja

Att doppa sig känns inte alls aktuellt, även om man vill ha resultat snabbt så skulle jag aldrig kunna göra det.

Postat av: Jane

Nä, doping och droger går FETBORT.

/moraltanten.

2008-05-14 @ 15:29:54
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Andréa

Vilken osmart kille!

2008-05-14 @ 17:15:41
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Kattis

Ja Robbie är lite farlig på d viset ;) Love Robbie...can´t stand Zlatan urk

2008-05-14 @ 18:27:35
URL: http://twoface.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken kille haha... Bra att du lyssnar mer på dig själv :o)!

2008-05-14 @ 20:04:58
URL: http://fitnezz.blogg.se/
Postat av: sofy

Hej Rutan!



Men huvva, VEM var killen? bor han i ditt hem?!

det där lät udda!



Kram

2008-05-14 @ 21:18:46
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: sofy

Hej Rutan!



Men huvva, VEM var killen? bor han i ditt hem?!

det där lät udda!



Kram

2008-05-14 @ 21:21:01
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: Elin

Åhh, hmmm, tur att du är dopingtestad så att vi säkert vet att du inte tagit den lätta vägen ;)

2008-05-14 @ 23:10:15
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: Magda

Gaahhh, galet!!!



Kanske ska tipsa grabben om ett nytt preparat som jag fick höra om idag. Det är som restylane fast för kroppen, och man kan tydligen spruta in det så man får fejk-muskler lite överallt. Utan att behöva lyfta ett handtag!

Har aldrig hört talas om värre galenskap.



Mer gröt och protein till folket! :)

2008-05-14 @ 23:43:05
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: ruth

Nadja: Nej, att dopa sig känns inte alls lockande. Visserligen kommer resultaten snabbt men allt runtom är desto värre...



(Moraltanten)Jane: Håller med dig för allt vad tygen håller!!!



Andréa: Ja, det är bland det mildaste man kan uttrycka sig på.



Kattis: Robbie är fin...



Anna: Han är jättehärlig för det mesta, men just nu förstår jag inte vad han är inne för på spår.



sofy: Han bor på övervåningen och livar upp tillvaron!



Elin: Haha, ja visst är det tur att jag redan är bekräftad som ren!



Magda: Oh, ska tipsa honom om det! Tillsammans med saunabelt blir det jättebra ;) Funderar att skaffa en t-shirt med budskapet "Gröt byggde denna vackra kropp"





2008-05-15 @ 11:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback