woho, det är ju otroligt!

Sedan tidernas begynnelse har en ketchupflaska stått inknölad i jobbkylen. Jag petade lite på locket idag och såg datummärkningen; 30082006. "What," utbrast jag och lyfte plastförpackningen i luften."Ketchupen går ut om tusen år, fatta tusen år! " Så häftigt att vara ägare till en ketchup som man kan äta när rymdskeppen susar förbi (källa; Futurama, säsong ett avsnitt två: "The Series Has Landed") Eller vänd på det, en ketchup som vikingarna kunde ha smetat på sina helstekta vildsvin. (källa; Asterix och Obelix, album nummer nio: "Asterix och vikingarna")
Det här är stort, det är det som kallas för ett scoop! (Jag kommer att medverka i Oprah Winfrey show, David Letterman och i TV4-soffan!)

En mer verklighetstrogen kollega kopplade att det snarare måste vara trettionde augusti år 2006. Jag blev smått besviken. Jamen, så otroligt är det väl inte! Uran har en halveringstid på 704 miljoner år, olivträd kan bli bortåt 1500 år gamla... Konstigare saker än sånt har hänt. Istället för att tjäna storkovan på Ebay åker flaskan i soppåsen. Med korken före.

Kommentarer
Postat av: Elin

du är så söt...

Postat av: Jane

Hahaha!

2008-05-22 @ 21:33:23
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Andréa

Haha :) Men det hade varit coolt! :D

2008-05-22 @ 21:42:11
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: ruth

elin: från en sötis till en annan :D



jane: eller hur!



andréa: jag hade blivit rik, det är en sak som är säkert.

2008-05-23 @ 18:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback