trötta ögon i dag

Här kommer ett avslöjande; jag är inte alltid lika pigg och aktiv och woho-aktig. Just nu är ögonlocken på väg mot hakan och kroppen känns ovanligt tung. Jag som aldrig snoozar låg kvar hela tjugo minuter imorse. Tillslut hasade jag mig upp och blandade proteindrink, hittade en burk makrill i skåpet, tryckte in linserna och halvjoggade till pendeln. Idag blev det ingen Norah Jones i lurarna. Nope, för att få fart på systemet laddade jag med Linda Bengtzing (som jag för övrigt sprang ihop med på gatan igår.) (Stort.) (jag är från landet och får tycka att kändisar är coola.)
När jag kom in på gymmet höll Snygga Jane med mig. Men jag misstänker att hon skrattade åt att jag tyckte det var så skoj... Äh, det bjuder jag på!
Bläddrade i Metro på vägen tillbaka till jobbet. Åker trots allt två stationer med tunnelbanan och hinner ögna igenom rubrikerna. Sporty Spice skrev att för lite sömn gör oss feta. Hualigen, jag går ständigt omkring med ett underskott på sömn. Hon tipsade om att sova mellan sju till nio timmar varje natt. Har jag tur klämmer jag in fem och en halv, sex timmar. Dags att sova mer antar jag... (i praktiken blir det att komma i sängs tidigare på kvällarna. Lätt? Näää) Eller träna lite mer och hårdare för att få igång förbränningen, som visst går ner när sömnen blir för dålig.

Hoppas ni haft en kanonmorgon! Soooolen skiner och skira moln vispas lätt undan av vinden. Mår trots allt riktigt bra. Lite trött, men vad gör det om hundra år när allting kommer kring?

Kommentarer
Postat av: Mela

Men hörru, spinkfröken, det är väl inget fel på din förbränning? :) Förresten är sömn högst individuellt. Jag mår bäst med nio timmar per natt när jag tränar mycket, medan andra klarar sig på 5-6. Om man är trött så är det klart att man behöver sova mer, annars inte!



Sov gott inatt, då!



Kram, M

2008-05-22 @ 13:17:00
Postat av: Lilla C

jag behöver minst 8 timmars sömn. Annars är jag som en zombie...

Postat av: Ruth

Mela: tsss, spinkfröken(...) Min förbränning är ok, men kan alltid bli högre. Ska försöka få lite mer sömn i natt än de föregående. Är trots allt ganska skönt att sova mellan varven ;)



Lilla C: Tror att man klarar sig utmärkt med lite mindre sömn, det blir vad man vänjer kroppen vid.

2008-05-22 @ 18:14:09
Postat av: Elin

Inga Nimbostratusmoln hos er? ;)

2008-05-22 @ 21:03:03
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: ruth

elin: haha... nä, vi har cirrusstratus hos oss idag!

2008-05-23 @ 16:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback