festerna avlöser varandra

Egentligen var jag alldeles för trött och seg för att orka med en trettio-årsfest i lördags kväll. Trots det satte jag på mig ansiktet, fixade håret och glossade läpparna. Satte mig på bussen mot Ekerö och upplevde årets största nostalgitripp. Under två års tid åkte jag nämligen till Kaggeholm varje dag. Varenda stopp och takpanna under vägen var bekant.Ahhh... Väl framme var jag min vana trogen och virrade bort mig. Rejält. Det var kallt och jag ville verkligen inte ringa och fråga efter vägen. Rackans, måste skaffa en GPS nångång. (Ytterligare en grej till måste-ha-listan!) Även om mitt namn betyder "envis ut i fingerspetsarna" på något utdött språk i någon världsdel långt borta, betyder det inte att jag inte är kvinna nog att erkänna när jag inte hittar. Det visade sig efter några förvirrade minuter med värdinnan (tillika födelsedagsbarnet) att jag cirkulerade i en radie av 200 meter hela tiden. Innanför dörren var jag ändå väldigt glad att jag hade kommit dit. I en soffa satt goda vänner och att bara vara en stund- oskattbart!

Födelsedagsfest nummer två var redan dagen efter. (Alltså i går) Efter Filla med kompisarna drog jag hela vägen ut till Tyresö (plus lite till) I trädgården kändes bulldoften. I hallen överröstes vi av pusten från köket där kakor, chokladpajer och maränger trängdes. Snygga Jane hade bakat för kung och fosterland! Det var trångt men otroligt trevligt i hennes och Niclas lilla stuga. Hunden Xena blev vild av glädje när det kom så många människor på en och samma gång. Efter en stund la hon sig alldeles utmattad mitt på golvet och blev tacksamt kliad bakom ena örat. Tack Jane för en fantastisk eftermiddag med goda kakor! (vågar knappt berätta hur många bullar med mandelflarn som slank ner...) Dina vänner är riktigt trevliga och hemfärden var inte illa den heller... Haha.

Nu gäller en kopp kaffe, banan och därefter en timmas konditionsträning. Skoj!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det råkar inte vara så att Jane hade en snygg kompis som gjorde hemresan himla trevlig :P?

Postat av: Jane

Haha! Du är ju bara för härlig!! Tack för komplimangerna sötis!! :D Jättekul att du kom förbi (och märk med vilken ironi jag använder uttrycket "kom förbi")! ;)

KRAM!

2008-05-19 @ 20:09:57
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Elin

Låter som en bra helg iaf! =) och ändå har du tagit dig tid att hjälpa mig med min barnbok... du är för söt :)

2008-05-19 @ 23:06:43
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: ruth

anna: Nä, nu förstår ja inte alls vad du menar...



Jane: Any time, darlin`!



Elin; Det är ju bara skoj att skriva barnbok!

2008-05-20 @ 09:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback