morgonpigg pingla pratar i serier

Det är inte varje dag jag hänger på låset på Sats. Men imorse tog jag den supertidiga pendeln och bänkade mig i sofforna utanför entrén. Till sällskap fick jag tre mycket tystlåtna män, är jag den enda som är snackesalig kvart i sex på morgonen? Planen var att köra 40 minuter styrketräning innan spinningen. Det gick sådär och hittade inte någon kontakt med musklerna i ryggen. Attans, det får helt enkelt bli styrka ikväll med och vara lite mer effektiv.
Det var nästan fullt på cykelklassen och stämningen var i topp! Det märks verkligen att våren kickar igång folk rejält. Inga morgonsura miner, här inte! (Hmm... om man tänker efter stannar förmodligen de värsta surputtarna hemma och vaknar till istället.) Det var ett delvis nytt program med samma upplägg som i
torsdags. Eftersom det bara var 45 minuter hanns inte sista back-blocket med. Lite synd eftersom backar alltid är uppskattade. Men Tessan öste på med bubblande energi och tryckte oss igenom 70- sekunders intervaller och flåsande återhämtningar. Gryyyyyymt!

I omklädningsrummet efteråt lånade ängeln Jane ut sitt linement! För att tjata är muskeln i smalbenet fortfarande tokspänd. Nu hoppas jag att krämen ska flusha igång blodflödet och lätta upp spänningarna. Spännade att se hur det fungerar! Jag brukar inte vara kinkig men hon berättade att även stora starka byggare gråter när massagen sätter igång. Det gäller alltså att ladda med en bettskena och näsdukar...

Hoppas för allt i världen att du inte har missat den fantastiska belgiska serien Nicke och Spirou. Hittade denna bild och med den avslöjar jag vad som är nästa aktivitet i ruths liv...








Kommentarer
Postat av: Jane

Hehehe.. Papsen var verkligen en ömklig syn och för en stund när han satt där under filten och SKAKADE tappade jag all den där pappas-flicka-respekt som har byggts upp genom åren!! Hahahaha! MES!!! :D



Den är faktiskt inte SÅ farlig.. Jag tror mest att papsen blev chockad över att en kletig sörja kan påverka kroppen så mycket! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback