med nummerlapp på magen i morgonstund

Då var Riddarfjärden runt avklarad! Jag mötte upp snygga Jane vid Slussen. Min vana trogen stod jag på fel ställe. Haha, stackarn fick leta upp mig och lotsade oss rätt via Gps. (uppsatt på vill-ha-listan)
Jag trodde aldrig det skulle vara så mycket folk där nedanför Munchenbryggeriet! Mellan tummen och pekfingret cirka 130 stycken. Det var många som till det yttre såg ut som rikiga proffslöpare med superteknologiska kläder. Några hade även bunkrat upp med vätskebälten. Det kändes lite väl ambitiöst måste jag få erkänna, 7 km kräver inte två liter vätskepåfyllning. Starten brann av och vi joggade iväg. "Amatörer" ironiserade jag när halva gänget drog iväg i slutspurtsfart. "Hahaha" skrattade Jane. Ganska snart kom jag upp en bra fart och höll den nästan hela vägen. Västerbron var som vanligt seg och jag gillar inte alls alla dessa trappor som förstör rytmen. Efter ungefär halva loppet såg jag en kille som hade ett bra löpsteg. Min Personlige Hare höll ett bra tempo och jag följde honom hela vägen till mål. Tid; 28.17 min. Är inte jättenöjd men får skylla på en öm vad och gassande sol och att jag inte brukar springa så sent som åtta på morgonen. Sidosospår, tycker nästan synd om alla hjältar som ska springa marathon imorgon. Men de är tuffare än somliga tror, hejja!! 
Jag hade hoppats på gratisprylar, och visst fanns en påse till hands. Den innehöll bland annat recoverybar, återhämtningsdryck, dietpulver... Efter en relativt lång stretch och span på Danny och Mattias (Från EMD) gick vi vidare mot dagen. (Tjejen med vätskebälte rasade in nästan en kvart efter mig och jane. Ser man på, vattnet gjorde inte så mycket nytta trots allt)

För att inte vara helsunkig resten av dagen duschade jag på Sats Söde. När jag letat runt i väskan för tredje gången är det bara att acceptera läget; jag har glömt tröjan. Jeans och underkläder finns med, men inget upptill. Var bara att ta på löparlinnet igen. Ouch...  Därför ska jag ner till Ringens centrum så fort de öppnar för att hitta något snyggt. Lite frukost vore heller inte fel. Trots ovanstående fadäs blev det en riktigt bra morgon. Tack Jane! (och Tack Terese som peppade järnet. Synd att du inte kunde vara med.)

Ps. Kolla in Janes blogg för att se bilder från morgonen. (är dock inte säker på att nån bild på mig är med) (Brukar inte bli så värst snygg på foton och Jane är snäll nog att inte lägga ut de värsta mupparna) (kan det bero på att man ser ut som man gör?) (Det låter jag vara osagt)


Kommentarer
Postat av: Andréa

Vadå det var ju en supertid ju!!! 7km på 28min! Så snabbt skulle jag aldrig kunna springa! Härligt jobbat :)

Postat av: Jane

Tack själv sötis!!! :D Jag hade glömt handduk, så jag fick köra en imitation av Xenas skakningar och pappersservetter.. ;P Men jag föredrar nog att glömma handduk framför tröja! :)

2008-05-30 @ 14:01:10
URL: http://felicitass.blogspot.com
Postat av: Terese Alvén

Håller med Andrea! Du kommer ju att springa ifrån mig - ordentligt! Kanske det var tur att jag inte var med ... fast jag ville verkligen det :-(

Postat av: ruth

Andréa: asch då...



Jane: Det kändes inte alls spännande att dra på linnet igen efter duschen. Nästa gång jag glömmer nåt får det bli handduken!



Terese: Vi saknade dig i gänget! Det visade sig inte vara så fort trots allt då fumlarna på rix fm räknat fel på en hel kilomter!!

2008-05-30 @ 19:19:13
Postat av: Magda

Bra kutat!

2008-05-30 @ 20:03:24
URL: http://magdagad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback