Äntligen hemma

... pustar jag som snubbarna i Mora Träsk gjorde för flera hundra år sedan. Har varit på gymmet och kört dagens två konditionspass. Resultatat blev en mil på löpbandet (börjar på 11.5 km/h, ökar 200 meter var tredje minut tills jag når 14 km/h. Håller hastigheten till sista kilometern då den stegvis ökas till 15. Lutningen växlar mellan 1 till 1.5 grader) och en timma Body Combat. Hade en aktiv vila på ungefär fem minuter mellan passen. Det gick bra ikväll! Kände mig pigg i benen och glad i humöret. Enda jag stör mig på under BC´n är instruktörens evinnerliga "Kom igen Södermalm, kämpa lite då!"  Kan inte riktigt svara varför det irriterar mig, kan vara att jag redan vet vart jag befinner mig och kämpar allt vad jag är värd. Likväl fnyser jag smått ilsket och drämmer till luften framför mig hårdare. Well, på så sätt uppnår han rätt resultat...
Har just fått i mig en portion rågflingegröt med en äggvita, en skopa night- proo (långsamt protein) och en skvätt fun light. Till det två Finn chrisp med minikeso och kalkonskivor. Borde egentligen dra i mig några deciliter vatten också. Det behövs om inte annat på spinningen imorgon. Rackans, jag har ännu inte hittat tiden att köpa spinningskor. Först måste jag lokalisera vart Cykloteket ligger (att säga gatunamn hjälper föga. Jag är hopplös på allt sådant, det enda som skulle kunna fungera är att nämna stadsdel) och det är ett stor äventyr i sig. Det får bli ytterligare en gång i vanlliga pjucks.

På tal om gröna dörrar... Jag har bestämt mig för att haka på
Tereses tio- dagars diet. Det är inte fråga om bantning eller något sådant fånigt. Nej, istället blir det en koll för mig själv vad jag stoppar i mig och en förhoppningsvis förminskning av höftmåttet. Funderade om jag ska redogöra på bloggen vad jag äter varje dag, men efter en noggrann övervägning gör jag inte det. Istället skriver jag på papper och om någon är nyfiken får ni gärna en kopia via mailen. Vet att jag har flera läsare som har svårt med mat och motion. Det är därför jag aldrig rent ut skriver veckoscheman för träning eller matintag. Det kan bli en trigg och jag vill inte vara med om att jag är den som gör att folk mår sämre. Min blogg- naturligtvis- men även mitt ansvar Min mening är inte alls att peka ut någon särskilld, det hoppas jag verkligen att ni förstår! Inte heller den som väljer att skriva matdagbok i sin blogg. Vi lever i ett fritt land och gör som vi själva vill.

Godnatt och sov gott. Imorgon är det en ny dag- full av underbara möjligheter. Hoppas att jag får träffa några av er på zenit imorgon!

Kommentarer
Postat av: Mela

Haha, Cykloteket ligger i Vasastan (där är du väl på söndagarna av vad jag har förstått?). Fortsätt från St Eriksplan bort mot Karolinska Institutet - precis innan bron svänger du höger. Affären ligger mittemot PrisXtra.

2008-05-13 @ 09:11:03
Postat av: ruth

mela: Vasastan på söndagarna är mina hoods =) Har ett vagt minne någonstans långt borta att jag sett den där bron nångång. Thnx!

2008-05-13 @ 11:00:16
Postat av: Sofy

Men Rutan!? Du behöver väl inte tappa något nånstans?!? Du har ju grym form!



Lät förresten som ett sjukt bra och jobbigt milpass på löpband, spuretn på 15/hm h lät...hm, lika delar lockande som skräckinjagande. Jag gillar!



För att krångla till det lite för dig ang cykloteket. Planet Fitness ligger på andra sidan vägen ca 200 meter längre åt höger från Prisextra och bron över mot Solna. Vi snackar alltså längst norrut i vasastan. Kram



Kram

2008-05-13 @ 11:22:58
Postat av: ruth

sofy: Grym form, tack! :) Men har fått tillskott på höfterna som jag inte riktigt är nöjd med. Handlar inte om ett par decimeter som ska bort utan att trivas bättre i mig själv.

Ligger cykloteket så långt borta! Då får jag vrida mig helt om i min imaginära värld. Men tack för beskrivningen!

2008-05-13 @ 18:43:56
Postat av: ingela

du har ett stort hjärta!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback