Aj, aj, aj...

...det gör ont med massage. Åtminstone när det sker på en muskel som i vanliga fall är så öm att den knappt vill bli tittad på. Var på stället med sjukgymnasterna som bland annat Jane och Sofia nästan helgonförklarat. Fick dock inte träffa magnifika Anna utan kollegan Louise. Som journalist är jag kritisk till nästan allt och kräver nästan överbevisning för att nicka glatt. Hon var så bra! (Jag sitter och småstudsar.) Louise såg väldigt snabbt att jag har stela fotleder. Dessutom är lår- och vadmusklerna otillåtet korta. (har du överhuvudtaget stretchat nån gång...) Hon klämde och tryckte på vaden och kom fram till att det inte handlar om benhinnorna. Tack å lov för det. Däremot befarande hon en stressfraktur i samband med att muskeln tagit lite mycket stryk. Det krävs stretching, stretching, stretching för att få igång blodcirkulationen. Det är nästan stillastående där inne! En rejäl massage bjöd hon dessutom på. Jag har hög smärttröskel och brukar inte tycka att saker gör speciellt ont. Men det här, det här kändes rejält. När hon såg att ögonen tårades blev jag tillsagd att räkna ned från tio. Visade sig även att mitt löpsteg gör att utsida lår får kämpa rejält. I kombination med påfrestningen och att jag har en vag, vag tendens till kobenhet (sluta skratta... det syns knappt!) gör att knäet vrids. Därav den totala strejken av nyss nämnda del i helgen som var. Fördelen är att det inte är försent och att jag inte fått några bestående skador. Hon ordinerade specialstretch fem (!)  gånger om dagen i en vecka. Sen får vi se hur det ser ut. Men först ska jag iväg på röntgen. Haha, borde kanske lotta ut bilden... Nä, nu är det dags att slänga mig på golvet och se till att få lite rörlighet i mina stackars ben!


Kommentarer
Postat av: cizzi

Vad skönt att äntligen veta vad det är och vad som ska göras åt det. Även om det i sig inte är kul att ha ont...

Postat av: funrun

åh, ta med bilden hem och sen lottar du ut den till mig. Jag har alltid velat ha en röntgenbild, men gör ju aldrig illa mig.

2008-05-28 @ 14:49:13
URL: http://markatta.com/mary/funrun
Postat av: Simon S

När jag bodde i staan gick jag till naprapathögskolan vid odenplan. Grymma och billiga samt smarta tips.

2008-05-28 @ 14:52:04
URL: http://mrsundberg.blogspot.com
Postat av: maja

åååh, får man behålla plåtarna??



jag ville fått bilderna på min ryggrad... men det fick ajg inte... :(

2008-05-28 @ 14:52:41
Postat av: ingela

var jobbar dessa underverk egentligen?? kram

2008-05-28 @ 14:56:22
URL: http://zariaza.blogspot.com/
Postat av: maria

Och jag som aldrig stretchar, undrar hur jag ser ut inuti egentligen:-)

2008-05-28 @ 15:17:13
URL: http://traningsvarkstan.blogspot.com
Postat av: Ruth

cizzi: Ja, nu kan jag bara bli bättre!



Funrun: Ska ske! Kan även försöka fixa en snajdig ram!



Simon: Ah, thnx dude! Det ska jag komma ihåg. När kommer du till sthlm, btw. Nångång i sommar när du åker hem från kalla england?



Maja: Om man frågar snällt så...



Ingela: Vid vanadisplan. Spana in merahalsa.nu



Maria: Börja stretcha nu på en gång!!!

2008-05-28 @ 15:59:16
Postat av: Andréa

Skönt att få veta vad det är för fel. Men att stretcha 5 gånger låter ju lite jobbigt. Hur ska man hina det liksom :)

2008-05-28 @ 16:57:27
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: ruth

andréa: Jag har oxå tänkt den tanken. Men kom snart på att det får ske vid frukost, fm-fika, lunch, em-fika och kvällsmål. Det blir fem ggr och jag riskerar inte att glömma bort dem heller!

2008-05-28 @ 17:45:20
Postat av: Jane

Jag tror aldrig att Anna hade skickat dig vidare till någon hon inte litade på och trodde kan sin sak! HÄRLIGT att höra att det inte är någon totalskada och att det går att fixa till i rättan tid!! Glad att du tog dig dit sötis!!

Stor kram!

2008-05-28 @ 20:52:05
URL: http://felicitastraining.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback