Ibland får man nytta av sina talanger

Just you to know... Jag är en jäkel på punktskrift! (Mamma, ledsen att jag använder sådana kraftuttryck. Vi tar det när du läst detta om tre månader och ringer. Sitter och gör en mastodontutskrift på punkt. Det hade varit en fantastiskt bra grej att kolla upp (innan jag raderade ursprungsdokumentet) exakt hur många sidor varje del blir. Men jag ska vara så himla effektiv och jobba undan fort som attan. (förlåt igen, mamma) Resultatet blir att jag sitter med 160 sidor papper översållade med punkter. Vet att två eller tre papper hör ihop i ett och samma dokument. Därefter blir det raskt klurigare, papperna ska även matchas rätt. Det kan bli precis hur som helst; hela dokumentet häftas upp och ner, sista sidan först, första sidan bak- och fram and so on. Du anar själv vilka katastrofscenarier som kan uppenbara sig! Det här med jäkel på punkt ska vi kanske ta med en nypa salt... Men jag kan åtminstone läsa siffrorna ett till fem! (samt mitt namn, men det hör inte riktigt till saken) Jag slänger alltså ett getöga upp i högerhörnet, kollar in siffertecknet och luskar ut vilket som var ett. Med fingertopparna känns det efter att plupparna verkligen buktas utåt. Samma sak på nästa sida och räknar framåt. Lätt som en plätt. Hur jag gör om det är fler än fem papper? En mycket bra fråga, måste jag berömma dig med. Superenkelt, jag bläddrar tills jag råkar på nummer ett igen. Den enklaste lösningen är oftast den bästa. Bara för att du, lägger jag in en egenritad bild hur tecken ser ut!

När jag ändå är på skrythumör kan jag passa på att avslöja nästa oanade talang. Siffrorna på arabiska. (eller sanskrit om man ska vara petnoga) Jopps, inte illa va? För att dra mig själv ner på jorden igen, väser jag i örat att det bara är själva tecknen som jag kan. Uttalet för någon annan sköta.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tror du forstod vad jag menade..kram



allt bra med dig tjejen? Blir det att titta på sthlm marathon i helgen?=)

Postat av: maja

men braile är inte så svårt, bara man har en nyckel..

ycka till

2008-05-29 @ 21:02:55
Postat av: Jane

Du har då många strängar på din lyra sötnos! ;)

2008-05-29 @ 22:07:57
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

ingela: förstod alltför väl vad du menade... Det blir full fart i helgen, hoppas att få se nåra marathonlöpare!



maja: Nepp, det blir ganska enkelt då. Men inte ett helt dokument på fyra sidor! :0



Jane: Haha, man får passa på att lära sig innan det blir försent

2008-05-30 @ 13:39:11
Postat av: ruth

ingela: förstod alltför väl vad du menade... Det blir full fart i helgen, hoppas att få se nåra marathonlöpare!



maja: Nepp, det blir ganska enkelt då. Men inte ett helt dokument på fyra sidor! :0



Jane: Haha, man får passa på att lära sig innan det blir försent

2008-05-30 @ 13:39:14
Postat av: nadja

Vilken bra dold talang, alltid bra att kunna. Min dolda talang är att jag är grym på låttexter och att känna igen intro på låtar och veta vilken låt det är (japp så ska det låta, hade varit ett toppen program för mig). Trevlig helg. Nadja

2008-05-30 @ 15:47:50
URL: http://nadjae.blogg.se/livsstil
Postat av: maja

hahaha, du ruth, nu blir det mora för dig (eller vart det nu var nånstans)

inte nog med att du använder femtielva paranteser, DU HAR ÄVEN BÖRJAT SLÄNGA DIG MED HAAAALVA PARENTESER!!!!



ett tecken saknas, för tusan!!!

=P

2008-05-30 @ 21:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback