gummibandbox och blåbärssmothie

Om några timmar börjar sista dagen på Blogger Boot Camp! Oh dear, vilken dag det var igår! Ett gäng smått nervösa tjejer samlades på Planet Fitness vid halv tio. (jag hittade dit på första försöket!) Det haglade namn och att komma ihåg alla samt att få ihop dem med bloggnamnen var ett pussel. 

Första passet var styrka med stepbrädor á la studio Yami (maja, minns du våra försök att matcha plattorna under med något vi hade på oss?) gummiband och bodybars. Det påminde om ett muskelpass goes bodypump minus viktplattor. Gummibandsbox fick oss alla att gapskratta! Tänk dig att du står höftbrett med bandet under fötterna. Försök att dra händerna i axelhöjd och gör raka slag och krokar. Inse att armarna inte vill komma längre upp än strax ovanför midjan, men se ut som att du inte alls bryr dig. Slå för kung och fosterland och svaja betänkligt med resten av kroppen för att få till schvungarna. Magskrattskramp!

Hade mina funderingar hur det skulle gå med spinningen efteråt. Benen gjorde sig påminda efter fem trilijoners benböj och träningsvärken från gårdagens PT-timme inte var nådig. Men det gick bra! Fantastiska tjejer som peppade, grymma Terese på instruktörssadeln och bra musik. Då kunde det inte gå dåligt! Lunchen efteråt var mycket uppskattad! God, mättande och precis lagom mycket. Hallon-Blåbärsmoothien var i toppklass! (Funderar hur det kommer sig att man alltid får två skivor pålägg när man beställer kalkon och en hel filé när man tar kyckling?) En tjej, Susanne, drog fram ett hopprep och knöt fast i ändarna. Hon placerade oss i en stor handhållande ring. Uppgiften var att kränga repet från ena armen till den andra under tiden man berättade om sig själv. Mycket underhållande med slingrande rörelser och blickarna från folk som gick förbi.

Eftermiddagens pass gick i pilatesens tecken. Vet inte exakt hur missnöjd Herr Josef Pilates skulle ha blivit om han hade spanat in i salen. Fler än jag är otillåtet osmidiga! Får ta det som sommarens projekt att tänja ut kroppen...  Magövningarna gick åtmistone kalas, vet att jag har starka magmuskler och pulsade på. Nice!
Tyvärr blev det inte så mycket till vattenbox. Instruktören hade totalt glömt bort vår existens och hade gått hem. (hur man nu lyckas missa att 17 tjejer kör Boot Camp) Istället bubblade vi i jacuzzin. Fick även komplimanger för mina vältränade armar och mage!

Jag pep hemåt så fort jag bara kunde. Ville ha lite mer än en halvtimma att pyssla iordning mig. Men vid Älvsjö någonstans nickar jag till. Vaknar lagom till tåget rullar in i Södertälje... Oh man, neeeeej! Det var bara att skutta på tåget tillbaka in till stan och rejält försenad pinna upp för alla backar och trappor. Skyndade mig så mycket jag bara kunde och blev inte mer än tio minuter försenad till restaurang Vimmel.

NU blir det frukost, en joggingrunda och därefter dag tar dag 2 vid. (Ses om ett par timmar, brudar)


Kommentarer
Postat av: maja

oooooh, det hade jag glömt!!
det var ju hur festligt som helst.

sakna Yami och anette....

Postat av: Johan

Angående gummibandboxen, så borde du prova Aerobox någon gån om du för möjlighet

2008-05-04 @ 16:51:05
URL: http://bodyandsoul.blogg.se
Postat av: Elin

Somnade du på vägen hem också, eller?

Det var kul att ses i helgen!

2008-05-05 @ 10:37:48
Postat av: Erika

Tack för härlig draghjälp i helgen :)
Verkligen ett minne för livet. Sen att du somnade och vaknade i Södertälje satte krydda på minnet (ja, jag var bara tvungen att säga det igen hihi).
kram

2008-05-05 @ 15:16:10
URL: http://kiloras.blogspot.com
Postat av: ruth

maja: visst svider det i hjärtat när man tänker på oskesam å vår träning där!

Johan: ah, det ska jag testa :)

Elin: Nä, men det var nära! Ses snart igen hoppas jag!

Erika: vassego för draget! Haha... lär får höra det resten av livet antar jag. Men nån ska göra bort sig och färglägga tillvaron!

2008-05-05 @ 18:56:17
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback