dunsande steg innan alla andra vaknar

Gjorde dagens första konditionspass kvart i sex imorse. I joggingspåret var det bara jag, solen och Amy Winehouses Back to Black. Plötsligt såg jag de blommande träden, det gröna gräset och kände vårdofterna! Det om något gav push i benen och stuns i stegen! Elva kilometer senare var jag hemma igen och stretchade på trappan. Det är helt ok att tänja på kroppen medan näsan vänds mot solen! Spänstade iväg till brevlådan och såg fram mot en långfrukost och DN. Ingen tidning, inte ens en liten bilaga. Slog mig för pannan och suckade exstensiellt. Prenumerationen gick ut idag och jag har glömt att förnya den. Attans! Just nu vill jag inte lägga typ 800 kronor på en tidning som jag knappt har tid att läsa. Men att inte ha någon morgontidning är inget  alternativ. Någon som har lust med delad vårdnad om DN?

----
Läste hos
Jane igår att  löpsteget ska rulla för att göra det så skonsamt som möjligt för kroppen. Rackans, jag dunsar fram som om jag har trätofflor på mig! Det bådar inte alls gott för framtiden. Frågan är nu hur man fixar rullningen i foten. Ni som var med på Boot Campet såg mina mindre lyckade vighetsförsök på yogan. Ungefär lika smidig är jag i fotlederna. (Kanske har Youtube något matnyttigt att visa.) Får bege mig till Löplabbet eller något i den stilen för att få råd.

Nu ska jag ut på ett snikärende på stan. Egentligen är det ganska onödig och behövs inte alls fixas nu. Men tänkte passa på att njuta en stund i solen. Kan man vara så ful att en liten omväg går an...


Kommentarer
Postat av: molly

svar: vad kul att du vill besöka min blogg:) är du också en grötmänniska? det är jag som du kanske har märkt:P vad brukar du hitta på med tonfisk med paprika? jag brukar använda den i ett tonfiskris där vanlig paprika också ingår, men i övrigt är min fantasi ganska begränsad när det gäller just den tonfisken... du får ha en riktigt bra dag:)

Postat av: "pain"

Hej!



Lustigt att du sprang just 11 km , det är den sträckan som är min stora utmaning nu. Har förstått att det sitter mellan öronen men tycker ändå att det verkar vara lika långt som till månen=D

Postat av: Jane

Det är som sagt väldigt heta diskussionen om det där med löpsteg hit och dit. Ju mer man läser, desto mer förvirrad blir man. Och det är ju inte alls säkert att du är i riskzonen för någonting. Men det kan ju vara bra att ta en sväng till Runners Store (har hört att de är bättre där än på Löplabbet) bara för att kolla av läget.

2008-05-08 @ 16:39:45
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

molly: jag skulle kunna leva enbart på gröt! Gillar tonfisken som den är med bulgur eller quinoa.



Pain: Som du säger, det sitter mellan öronen. Första gången jag sprang över milen kutade jag vilse. Hade inget annat val än att ta mig hem och då hade den magiska gränsen plötsligt flyttats framåt.



Jane: Man blir alldeles virrig av allt man läser! Men ska göra ett besök på runners store och se hur det ligger till.

2008-05-09 @ 09:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback