Vilken härlig dag!

Mitt rum blir vansinnigt varmt under sommarhalvåret. I ottan vaknade jag av att syster pustade i värmeslag. Det var för tidigt att gå upp och göra oss iordning, men inte tillräckligt mycket tid för att hinna somna om och drömma igen. Då kläckte jag idéen med morronpromenix! När vi bodde tillsammans ville hon aldrig följa med. Till min förvåning nickade hon glatt och visade på så sätt att den tanken också hade passerat de små grå. Hennes en storlek större fötter knögglade sig in i mina nästan passande skor. Efter en kilometer hade hon skoskav. Efter ytterligare två trampade hon ner hälen och omvandlade gympadojjorna till tofflor. Tre kilometer senare funderade hon på att gå barfota. Pole sana, som man säger på Swahili. Jag är väldigt imponerad att hon höll ruth-temo trots eländiga sår och blåsor!

Frukost i trädgården kändes självklart. När jag var yngre ville jag absolut inte sitta ute och äta eller fika. Men nu tycker jag plötsligt att det är väldigt mysigt och höjer måltiden flera enheter i njutning. (kanske börjar bli vuxen...) Vi satt nästan för länge för att vara oss och blev snabbdusch och mejk i raketfart. Skönt att få sällskap till Filla för en gång skull. Visserligen händer det då och då att jag springer ihop men någon bekanting på perrongen, men knappast varje söndag.

Lunch med gänget i Vasaparken, någon timmas jobb på kontoret och jag rusade hem. Ut i trädgården och sola var den enda tanken som roterades i huvudet. Det gick trettio minuter och molen kom inkräktandes. Ytterligare fem och jag insåg  att de inte skulle försvinna. Attansa!!! Hela dagen hade jag längtat till solstolen och fick bara en ynka halvtimma. Hann i alla fall med att ta ett par bilder i
Jane-stil!  Det var skönt så länge det varade...



Hoppas ni, my darlins, har haft en strålande helg. Nu tar vi sats inför en ny vecka- full av fantastiska möjligheter!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Härlig start på dagen, i alla fall för dig =)

Postat av: Jane

Stackare som inte fick mer sol än så! Vi solbadade hela dagen lång och jag lyckades till och med bli lite småbränd på ryggen! :D

2008-05-12 @ 08:10:02
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

susanna: Japp, det blev en fantastisk morgon om inte annat.



Jane: En sån besvikelse att solen inte ville vara med längre. Gissar att du är ganska brun nu!

2008-05-12 @ 09:38:18
Postat av: Elin

Så mysigt! =) Men solen var i källby hela dan, det är där man ska va ;) eller, nu får solen gärna komma till jkpg...

2008-05-12 @ 10:29:08
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback