Nähä, jag inte alls gammal nog!

För ett par dagar sedan fick jag en reklamfolder från Amelia. Jag dubbelkollade adressen för att kontrollera om den inte skulle till grannen istället. Nope, stämde från första till sista bokstaven. Jag vred och vände på talongen och tänkte storsint att jag skulle ge den en chans. Nämen ser man på, tänkte jag när blicken regristrerade stycket om mode som passar alla. Ojsan, fortsatte jag när avdelningen kosmetik drogs igenom och när raden under presenterade härliga möjligheter för att inreda sitt hem. Längst ner fanns ett lockerbjudande att få en mysdress (som passar lika bra på stepmaskinen som i soffan) om man svarar innan tio dagar. Storlekarna i M, L och XL fick mig att bekräfta missstankarna. Jag är för ung för Amelia! Eller rättade sagt, jag känner mig alldeles för långt under 30- strecket för att läsa en tidning som riktar sig till den ålden. Jag vill inte bli betraktad som gammal.

På något sätt klamrar jag mig fast vid att jag minsan "bara" är 20- nånting. Jag är visserligen vuxen men långt i från tråk-vuxen. Det börjar nästan bli pinsamt att hävda att jag inte uppskattar reportages om hur man får azaleorna att trivas, hur man sminkar bort tio år och hur egotiden fixas utan att att barn, matlagning och jobb blir lidande. Det är en främmande värld för mig då min blommor överlever en konstant solförmörkelse, jag blir antagen att ta studenten om ett par veckor och är ljusår från att skaffa barn. Jag lockas inte av rubriker som "Äntligen ordning hemma" "Stressfri jul" och "läckra kappor".  Å andra sidan bör jag inte skriva det här över huvud taget eftersom jag knappt bläddrat i tidingen. Den kanske smashar in artiklar som är helt rätt. Jag vet inte. Men har ingen vidare lust att ta reda på det heller. För även om Amelia nu skulle visa sig vara bra, vägrar jag att erkänna det. Det räcker med att Damernas Värld mode överraskade mig med toppeninnehåll. (Fast det tänker jag förstås aldrig medge högt...Så gammal har jag inte blivit ännu. Hoppas jag i allafall )


Kommentarer
Postat av: Malin

Betraktad som gammal? men vännen, du vet väl att vi fortfarande är unga och fräscha, 82:or som vi är ;) förresten prenumererar jag på MAMA, och DET är väl gammalt om något??? Amelia är ju inte så farligt, kan ju t.o.m vara riktigt kul ibland :-) Och man kan läsa, nicka och tänka att "jaja, SÅ gammal är iaf inte jag själv ännu"

2008-05-12 @ 17:14:20
Postat av: Jane

Haha! Det där tänket känner jag så väl igen!! :D

Postat av: Andréa

Haha, jag känner igen det där :)

2008-05-12 @ 19:28:01
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: sofy

Fast jag gillar Amelia! Den enda tidningen i mitt tycke som inte är sådär "såhär får du stenkoll på vad din pojkvän tänker i hemlighet" och annat strunt. Den känns mer "normal", man ska inte vara eller se ut eller må på något visst sätt utan det mesta funkar. OJ. Jag kanske är äldre och mognare än jag anat?! Fast så växer man upp ganska snabbt av att flytta hemifrån 100 mil som 16 åring också...jag skyller på det!



kram!

2008-05-12 @ 21:32:33
Postat av: sofy

Fast jag gillar Amelia! Den enda tidningen i mitt tycke som inte är sådär "såhär får du stenkoll på vad din pojkvän tänker i hemlighet" och annat strunt. Den känns mer "normal", man ska inte vara eller se ut eller må på något visst sätt utan det mesta funkar. OJ. Jag kanske är äldre och mognare än jag anat?! Fast så växer man upp ganska snabbt av att flytta hemifrån 100 mil som 16 åring också...jag skyller på det!



kram!

2008-05-12 @ 21:33:05
Postat av: ruth

malin: Än så länge är vi fräscha, men vänta bara ett par år till ;) Mama är en bra tidning om man har barn! (Gillade artiklarna om charlotte perelli som köpte gucci-skor till sina bebisar...)



Jane och andrea: Puuhhh... jag är inte alldeles ensam =)



Sofy: att flytta 100 mil som sextonåring gör att man växer flera hundra meter! Får nog låna ett par nummer amelia av dig å bilda en mer nyanserad uppfattning!



(kram till er alla)

2008-05-13 @ 11:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback