träningsvärk och köksbryderier

Stykepasset igår blev riktigt lyckat! Fick bra kontakt med musklerna och anade att  träningsvärken skulle bli total. Hade alldeles rätt! Jag tror att man måste ha drag åt ett självplågande slag för att riktigt uppskatta träning. Jag menar, hur kan man annars ha träningsvärk så man knappt kan röra sig, och ändå utbrista: "Åh, vad skönt!"

Begav mig hemåt för mellanlandning. Skulle till Fia senare på kvällen men var tvungen att få i mig något först. Hade inga matlådor jag kunde nalla av. Att laga något avancerad lockade inte speciellt mycket. För mig är fler än två ingridienser matlagning på hög nivå. Kort: jag+kök=katastrof.
Tog mig i kragen och spände ögonen i frysen (du är mitt everest) Rotade runt någon halvminut och hittade lite nötfärs. Ah, perfekt! Det enklaste som finns är att steka den och slänga i några matskedar salsa. Tillbehören shoffas i lagom stora bitar. Denna gång blev det avokado. gurka och tomat. Toppade det hela med ett par teskedar minifraishe. Supergott! Och det bästa är att det inte tog mer än cirkus tio minuter. Så blev man mätt och glad ännu en gång!

Hos Fia vankades det film och fruktsallad. Vi såg Stardust, en riktigt bra film! Feel good, awwwww och lite romantik i ett. Jag somnade inte en enda gång! Jag är annars tjejen som slocknar efter en halvtimma, vaknar en minut, somnar om och skyller på kass klippning när jag inte fattat vad filmen handlar om. Hmmm... antningen var Stardust något extra eller så har jag helt enkelt blivit piggare. Kanske kan tacka träningen för det?!

Oj, tiden rusar när man har roligt! Dags att göra mig iordning för spinningen på Regeringsgatan. Pucko- SL håller på med någon slags reparation på spåret mellan sumpan och centralen. Det betyder att jag måste ta tunnelbanan istället för pendeln. Och det i sin tur betyder att min resa till stan tar mer än dubbel så lång tid som vanligt. Suck.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ibland är träningsvärk underbart, ibland är det det värsta som kan drabba en =)!

Postat av: ruth

anna: så kan man oxå se det! Det är lagom skönt när man kan röra sig någorlunda. Mindre nice när man känner sig totalt invalidiserad!

2008-03-24 @ 18:58:51
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback