barnsånger och PT-timme

Hittade ytterligare en barnskiva i datorn. (Som sagt, redaktören före mig har laddat massor) En sång heter Pusselbitar och en liten tjej som inte kan säga R sjunger verserna: "Nåla hoppal jättelångt andla lite koltale. Någon äl väldigt stalk och andla lite svagale. Jag äl en pusslebit, du äl en pusselbit. Kom ihåg att alla bital behövs!"  Vansinnigt gulligt, ler stort! (Det är något speciellt med barn, trots allt)

Snart är det dags för gymmet igen. (woho!!)  Känns jättekonstigt med PT-timme på kvällen! Har annars tidiga mornar och håller nu alla tummar jag har för folktomma lokaler. Johanna brukar veta precis hur hon ska göra för köra slut på mig. Men tanken att bli totalt utpumpad inför ett proppat gym är så där. Nåja, vad gör man inte på jakt efter toppformen?
Har hört att det ska vara bra att moffa i sig en proteinbar innan träningen. Sagt och gjort. Vid senaste beställningen från Gymgrossisten beställde jag Star Bars.  Ledsen att säga det, men känslan av att tugga plast har aldrig varit närmare. (Om man bortser från gäddan som gammelmorbror Sven bjöd på 1987. Den hade kokat i flera timmar, inte blev konsistensen bättre för det!) Tur att det står chokladsmak på förpackningen, hade aldrig kunnat gissa det!

Efter träningen ska jag, hör och häpna, träffa mamma. (Har inte sett henne sedan jul och börjar bli dags nu!) Hon bor på ett hotell inne i stan och jag slinker in en stund och säger hej. Skulle gärna träffa min familj oftare. Som ni vet har jag syster yster i närheten. Men mamma och pappa bor över femtio mil härifrån, bröderna på andra sidan kusten. Vi träffas stort sett bara under storhelgerna. Synd. Jag gillar trots allt dem väldigt mycket. Hmm. Inte mycket att göra åt. Ni får i alla fall ha en underbar kväll. Jag ska göra mitt bästa på mitt håll!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, va roligt för dig att träffa runa, man behöver få träffa sin mamma ibland :) Om hon är kvar i helgen så bjud med henne till Lina ;) hälsa henne åtminstone!

Postat av: Malin

Haha, det är ju det jag alltid sagt; barn är fantastiska! (iaf ibland...;-) Ja visst saknar man föräldrarna ibland trots att man är vuxen och allt. Ha en bra dag och träna inte ihjäl dig nu ;-)

2008-03-05 @ 10:54:00
Postat av: ruth

elin: ja, det var jätteskoj att träffa mamma! Tyvärr åkte hon redan i dag, var visst nåt uppdrag hon skulle på hemma. Men ett hej är bättre än inget alls!

Malin: Haha.. blir inte någon våldsam träning för mig framöver. Skit oxå! Men håller med om att man saknar föräldrarna ibland, trots att man ska föreställa vuxen!

2008-03-05 @ 16:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback