SATC i full fart

Precis när kaffet var urdrucket igår ringde mobilen. Snygga Jane undrade om jag hade lust att se Sex and the City senare på kvällen. Går det att säga nej till ett sådant erbjudande? (oh no....) Hann inte hem för att svida om till något mer glamorösare utan fick gå som jag var i slitna (ska va så!) jeans, blondes have more fun- tshirt och hallonröd zip-tröja. Även om sistnämnda (faktiskt) var från peak performance, kändes outfiten aningen mal placé bland alla tjejer i klackar och ljuva sommarklänningar. (kopierade rakt av från Sofie Fahrmans modeblogg) Äh, man kan inte annat än gilla läget. Jag kunde knappast göra nåt åt det på rak arm, eller hur? Mitt sällskap Jane och Mela var däremot riktigt fina och rätt dressade för ett par timmar med New Yorks glammigaste brudar.

 Poängen med filmen är förmodligen att man ska ha följt serien och ha kunskap i deras liv och leverna. Jag tillhör den lilla procenten i landet som bara har skogs- tv. Ja, det vill säga ettan, tvåan och fyran. Det innebär att jag illa räknat sett runt två och ett halvt avsnitt. Måste pinsamt erkänna att jag knappt hade koll på vem som var vem i inledningen... Det blev jag varse om väldigt snabbt och den petitessen hindrade inte att filmen artade sig riktigt väl. Lagom dos med romantik, tårar, skratt och awwww- suckar. Produktplaceringar till höger och vänster och mitt framför kameran fick man ta med i beräkningarna. (Påminde lite om Djävulen bär Prada...) Handlingen kastade sig i oväntade vändningar och förvånandsvärt trovärdiga reaktioner. Jag kommer absolut att se filmen fler gånger, om inte annat tillsamman med syster (som kommer hem från Thailand idag! Jag håller på att längta ihjäl mig efter henne)

Hoppas ni haft en bra måndag hittills! Här väntar lunchen om ett par sekunder. Lägg till ett par koppar kaffe så är eftermiddagen gjord.


Kommentarer
Postat av: cizzi -Träning & hälsa

Åh, nu ser jag fram emot att se den ännu mer! Jag tillhör nog en av de där fantasterna som sett varje avsnitt etthundrafemtiotolv gånger. minst ;)

Postat av: Andréa

Vad skönt att det inte bara är jag som inte följt serien! :) Jag har, trots att jag haft alla kanaler länge, inte sett ett enda avsnitt!! Möjligen bitar ur något nån gång :) Men säg inte det till nån, då kanske de tror att jag är konstig, haha :D

2008-06-23 @ 15:34:29
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: ruth

Cizzi: ah, då kanske man skulle kunna få en snabbresumé av serien!



andréa: Du kan lita på mig, ska va tyst som en mus...

2008-06-24 @ 09:10:11
URL: http://ruth.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vill också se filmen!! Trots att jag inte sett serien =)

2008-06-24 @ 18:32:54
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: maja

mer glamorösare?...hmmm.... =P

2008-06-24 @ 20:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback