löpning i morgonstund har guld i mun

Nu är jag rejält trött och ögonen känns tuuuunga. Inte bra alls, klockan är ju knappt halvvägs genom dagen! Men så blir det om man kickar John Blund i sidan och nöjer sig med tre timmars sömn. Kom hem sent igår efter en fantastisk kväll på Kulturhusets takterass. Stefan Sundström raspade med en stockholmsk whiskeyröst. Låtarna var hans reaktioner på andra låtar, stilmässigt som en seriestrip med Rocky. Mycket underhållande med andra ord! Efteråt promenixade vi genom gamla stan, Götgatan fram för att landa vid Södra station. Ett försök att sona tidigare synder med Burger King (japps, pommes ingick i menyn) och Buddwiser. Missade mitt tåg med en minut och vankade runt på perrongen i 29 innan nästa kom. Men vad gjorde det? Hade utmärkt sällskap i mobilen av Malin och nattugglan Emil. Hemkommen sent var ja tvungen att kolla Facebook om något hade hänt där. Passade samtidigt på att rodda inför Kite-surfingen om ett par veckor.*

Normala människor (sådana som inte är träningsknarkare) skulle kanske ha tagit sovmorgon fram till sju-snåret. Men hade lovat snygga Jane att dyka upp på gymmet på morgonen. Eftersom jag svek henne igår kunde jag inte med att göra likadant imorse. Det var trots allt inte speciellt knepigt att slänga benen över sängkanten klockan fem. Inte när solen strålade (på väg upp om inte annat) Jag slängde ihop träningsväskan och hoppade ut i verkligheten. Hann stretcha mina arma ben innan Jane dök upp på Zenit. Därefter drog vi iväg i ett skönt tempo runt Riddarfjärden. Solen sken över ett fantastiskt vackert Stockholm. Jag hoppas att jag aldrig kommer bli så hemtam här att jag slutar uppskatta skönheten. Nästan exakt femtio minuter och ca nio kilometer senare var vi tillbaka bakom Åhléns. Mitt knä skötte sig helt ok! Kan ha å göra med att vi stannade efter 20 minuter och stretchade ut diverse värkande kroppsdelar. Janes smalben dummade sig igen. (nu tycker jag vi bestämmer att det får vara slut på det. Inga fler skador nu!) Trots värk här och där var vi rörande överens om att detta var det bästa sättet att starta dagen på. Helt gryyyymt! Snacka om att bli laddad inför en ny dag.

* Mer om kiten om någon dag!

Kommentarer
Postat av: Jane

Tack för i morse darlin', det var sannerligen angenämt (jaja, bortsett från dumbenen då alltså)! :D

Postat av: ruth

tack själv, vi var hur hurtiga som helst!

2008-06-26 @ 22:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback