brottas i lera

Lördag. Första kvällen på semestern och jag halvligger i soffan. Ensam med en Pepsi max som enda sällskap. För ett par månader sedan hade jag vridit mig i plågor. Jag hade suckat, bläddrat igenom text-tv och avskytt vardenda sekund. Men nu gör det mig inte ett dugg. Tvärtom, ja uppskattar tystnaden och stillheten fullt ut. Hela livet har rusat på i 540 de senaste månaderna. Nu är första gången som jag kan andas och det inte tar emot i alla måsten. (Känns nästan som att sova under öppen himmel.)

Tidigare idag, direkt efter styrelsemötet, hämtade Sofia upp mig. Med oanad tur och skicklighet körde hon till Årstafältet där en rugbymatch precis börjat. Vi var lite tveksamma först, på vilken sida skulle vi stå för att hamna i rätt klack? Mela såg oss och kallade över till rätt planhalva. Då började det regna. Stenkulstora droppar dunsade mot paraplyet och jag tyckte riktigt synd om de tjejer som var ute på planen, Mela förklarade reglerna, Sofia frågade (och använde ord jag aldrig hört tidigare. Snackar man verkligen så inom bollsporten?) och jag började fatta vad den här sporten går ut på. Bollpass- spring fyra meter- bilda hög- brottas- upp igen- bollpass-springa fem meter- bilda hög...  Ja, nåt i den stilen iallafall!  En pastasallad, flera regnuppehåll, massor av klappar på Speja och skarpögda analyseringar av matchen, vann Melas lag tilslut med 17 - 0. Applåder!
När tjejerna gick av planen såg jag mängder av blåmärken, rinnande blod och totalleriga matchdräkter. Det här, my darlins, kallar jag för fullkontakt i allra högsta grad. Att ligga underst i en hög av adrenalinstinna spelare och samtidigt knixa ut bollen kräver sin kvinna. Are you imprest?

Egentligen tror jag att Melas strategi att bjuda dit oss inte alls handlar om att få se laget spela. Oh no, det är mycket djupare än så. Hon är ute efter fler lagkompisar. Hmm... vem vet. Ska man gå och bli biffig rugbystjärna nu?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har ju sagt att du ska flytta till malmö gumman! då hade du lätt fått vara stammis här på vår soffa om kvällarna ;-) men det blev trots allt kul sällskap ändå tycker jag! Kram på dig sötis!

2008-06-29 @ 11:47:48
Postat av: Elin

ruth... brottas i lera? förstör inte det naglar o allt sånt? ;) Känns inte som din stil, men tror iaf att du skulle klara det bra om du satsade ;)

Postat av: J

Frågan är om rugby och amerikanskfotboll verkligen är sk renodlad bollsport eller en blandning av män som bara vill kramas med många samtidigt? ;)

Klart det e sport! :)

2008-06-29 @ 13:18:06
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: ingela

rugby verkar i och för sig störtkul! Ska vi joina?;)

Kram och njut av semesterna nu!

2008-06-29 @ 14:13:23
URL: http://zariaza.blogspot.com
Postat av: ruth

malin: Akta dig, jag kanske tar dig på orden! Vänligt att hålla mig sällskap under ett par timmar. Mycket trevligt!



Elin: Just det där med naglarna frågade jag om. De måste vara korta och filade. Hmmm...



J: Jag ser det som judo; legitimerad kramsport!



Ingela: Är du på så hakar jag på!

2008-06-29 @ 14:42:22
Postat av: Mela

...och Malmö behöver verkligen förstärkning i sitt rugbylag, dessutom... :) Tack för att ni kom! Alltid kul med publik - synd att ni inte stannade till herrmatchen - där gick det undan kan jag säga!

2008-06-30 @ 09:09:23
Postat av: J

Ha ha good call!



Hmm en första bra anledning mot dopning kan ju vara att det e olagligt, en andra att det händer saker med kroppen som ens kropp kanske inte är byggd för eg. Välja annan sport kanske....

Öh konstig läkare? ?? Kanske borde läsa lite mer om kroppen...

2008-06-30 @ 10:55:27
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: ruth

mela: Det ska jag lägga på minnet! Måste ju se herrarnas match nästa gång, nu när du säger så där!



J: Mmm... läkaren var smått konstig. Tycker det skulle kännas väldigt främmande att trycka in något i kroppen som man vet inte är bra!

2008-07-01 @ 23:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback