regnmoln och festivalfunderingar

Insåg nu att det just har varit Hultsfredfestivalen. Skaprögt, inte sant? När jag gick i skolan var det alltid värsta stohejjet om festivalen. Den största och mest omdisskuterade frågan, var den om skolan skulle hinna sluta innan partyt drog igång. Minns ett år när så inte var fallet, nittio procent av eleverna skolkade och korridorerna ekade tomma. Istället festade man skallen av sig borta vid Hulingen.
Ah... det var tider det.
Det känns så ofantligt länge sedan ja gick på gymnasiet och festivalen var årets största händelse. Roligare än Simpsons, rockigare än Voxpop (detta underbara program!), mer fartfylld än Liseberg... Till och med mer efterlängtad än första dagen på sommarlovet. Nu har jag inte crashat tält eller röjt till något hett band på åtta år. Underligt hur prioriteringarna förflyttas till: får-jag-inte-gå-på-festivalen-döööööör-jag, till Ahhhmeen- bomba- och- asfaltera- hela- området och- bygg- en- basketplan- istället.
Någon som har idé varför det blivit så här?
(Har jag blivit för gammal, tröttnat på lera upp till armhålorna, stanken av gammal fylla, inte längre tycker att arytmi på grund av basgångar och virveltrummor är speciellt coolt... ) (Nä, jag har ingen aning. )

På tal om andra lustiga saker. Köpte solglajjor på vägen från Runners store. Tänkte glassa runt och vara så cool som man bara kan vara i ett par pilotisar. Naturligtvis trillade regnmolnen ner från takåsarna och spillde vatten över hela stan. Inte för att lite regn gör mig blöt i sinnet. Naturligtvis inte, men visst var det ett rejält regnoväder. (som fortfarnde gör små återbesök)  Huamej, hur ska det bli med backträningen i Hagaparken ikväll? Funderar starkt på att spänna upp en presenning och läcka ur vattnet i typ Kista, (ja, eller varsom helst där vi inte förbättrar konditionen)

Eller så gör jag bara Kajsa Bergkvist- klappningar på låren, Carolina Kluft- daskningar i ansiktet och Stefan Holm- strykningar över hakan.
Pepp, pepp!!!


Kommentarer
Postat av: Andréa

Haha, bara fyra år sedan jag var i hultsfred för sista gången :) Jag åker visserlgien fortfarande på festival varje sommar, men efterosm jag kan bo hemma hos föräldrarna så räknas det inte riktigt :)



Lycka till med backträningen ikväll, jag skulle gärna varit med! Tyvärr ligger gbg lite väl långt från hagaparken :(

Postat av: Elin

Du, prova på att vara på ett scoutläger där det spöregnar :P

2008-06-17 @ 21:49:53
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: ruth

andréa: Om det inte räknas med festival omm an bor hos föräldrarna har jag nog aldrig vart på nåt sånt... Klart du måste va me på backträning nån gång! Om inte annat får du dra me mg t nån bra backe när ja kommer t gbg i sommar.



elin: nej tack! Varken scouting eller ösregn lockar mig speciellt.

2008-06-24 @ 11:30:14
URL: http://ruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback