perfekt morgon

Galet, vilken bra start på dagen det har varit! Spänstade iväg från kontoret strax innan kvart i sex för att hinna till att gymmet öppnade. (Nästan pinsamt att hänga på låset, vad det än handlar om) Drog en snabbstyrka på 30 minuter med fokus på axlar och biceps. I dag var jag riktigt, riktigt vek... Det är märkligt det där, att vissa dagar är man urstark och lassar på hur tungt som helst. Andra dagar, som nu, känns det som om musklerna förtvinat helt.  Mucho mysko.
Varför gräva ner sig när man kan sitta uppflugen på en cykel? Just så tänkte jag och spänstade iväg till cykelsalen. (gjorde en avstickare till lutande bänken och körde skiten ur magen först) Terese bjöd i vanlig ordning på ett strålande pass. Jag hade glömt vattenflaskan men fick sörpla ur snygga Janes. Blev riktigt, riktigt trött och kände mig nöjd över min prestation. Inte minst att jag klickade i spinningpjucksen på nästan första försöket! Speciellt vänsterfoten har testat mitt tålamod, men nu sitter klicken som de ska!
Kände mig även smått duktig som gjorde stretchövningarna efter avslutad cykling. Det har blivit lite sisådär med dem under helgen... Men nu är det ny vecka och nya krafttag som gäller.

På vägen till jobbet kom jag på att frukosten stod kvar på köksbänken hemma. Lyxade till det med take away från Götgatan Stories. Kaffet var helt grymt men förstår inte riktigt varför mackan inte var grov. (majsbröd, morot, vete?) Jag som inte minns senast jag åt ljust bröd kände mig lite onyttig. Well, ingen idé att tänka på det nu. Inte när det är dags att placera mig i horisontalt läge för stretch numero deux.

Kommentarer
Postat av: Jane

Haha! Tack för härligt sällskap i morse pinglan!! :D

Postat av: ruth

jane: Tack själv, sötnosen!! Det går så otroligt mycket bättre med dig bredvid!

2008-06-03 @ 13:02:14
Postat av: cizzi

vilken härlig morgon! och jag håller med att skorna kan jäklas ibland, mycket irriterande....

2008-06-03 @ 16:54:08
URL: http://minklagomur.blogspot.com/
Postat av: Elin

Hmm, du var ju superduktig på stretchingen i helgen... ;)

2008-06-03 @ 18:00:43
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback