yeah, det går framåt!!!

Det gick jättebra hos sjukgymnasten! Knäet är mycket bättre. Hon är dessutom nästan helt säker på att det inte är en stressfraktur i skenbenet utan (citat) "en kaka med muskelknutor som inte riktigt vill släppa" (slut citat) Fick en bunt med nya övningar att göra, får spinna så mycket jag bara orkar och hinner samt vanlig styrketräning. Mitt löpsteg är inte riktigt optimalt och det måste fixas till ordentligt. Görs ingenting nu kommer jag få tillbaka skadorna om ett tag igen. (och det vill jag absolut inte!) Hon slängde fram ett förslag om inlägg i skorna, varpå jag svarade: "oh, jag kommer vara sexigast i spåret..." Hon bara skrattade. Jag la till att jag inte bara har astma och glasögon (även om jag now days använder linser) utan även kommer ha fotinlägg! Nåja, de behöver kanske inte se ut som de som pappa har: tre centimeter och så stabila att man kan använda dem till att stötta upp en mindre villa.
För att kolla att jag inte har någon mer oblans i kroppen, fick jag göra armhävningar och sit ups. Behöver nog inte säga att jag klappade händerna av förtjusning! (mentalt alltså, inte live. Lite konstig är jag, men inte att jag sätter igång och spontanklappar bara så där !) Efter tjugo armhävningar tyckte hon att det var nog och berömde tekniken. Magen var stark och seg den med. Skönt att det bara är benen som krånglar! Vila en vecka till, sen kan jag börja känna på löpningen igen! Woho!! Midnattsloppet, tjejmilen och S:t Eriksloppet... nu får ni akta er! Nya skor, inlägg (finns de i rosa månne tro?) och jag ska krossa alla mina gamla rekord. Nån som vill löpträna med Frk Petersson i sommar?

Kommentarer
Postat av: funrun

du är för snabb ruthan!

Annars hade jag varit med dig!

Postat av: sofy

Jag vill! Jag vill! Vi kan träna löpsteg ihop, springa rushiga intervaller och peppa som galningar!



Ha det så bra på Mallis nu! (Förresten. Bio, date?! Spännande!)

2008-06-11 @ 19:55:39
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: sofy

Jag vill! Jag vill! Vi kan träna löpsteg ihop, springa rushiga intervaller och peppa som galningar!



Ha det så bra på Mallis nu! (Förresten. Bio, date?! Spännande!)

2008-06-11 @ 19:56:10
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: ruth

funrun: nu lär ja inte va så snabb efter ett par veckors vila...



sofy: HURRAAAA!!!

2008-06-12 @ 00:16:23
Postat av: Jane

Hade jag inte betraktats som en snigel i ditt och Sofys sällskap hade jag gärna tränat med er...! Men vi kan kanske ses för och efter? Eller springa på bana så att jag åtminstone kan vinka till er när jag blir varvad? ;D

2008-06-12 @ 09:22:35
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Jane

Och jag glömde ju säga att jag är GLAD att det går framåt och att det inte verkar vara en stressfraktur!!! :D

2008-06-12 @ 09:23:17
URL: http://felicitastraining.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback