20.47 minuter

Nu är jag äntligen hemma. Det kanske låter som om
jag haft en jobbig kväll. Nej då, inte alls. Snarare tvärtom! Var med som utfyllnad i ett lag på Vårruset. Precis som förra året sprang jag med ett gäng syrror. Skillnaden är att årets kom från öron-näsa-hals och föregående hematologi.
Det var varmt, jag hade småont i vaden men bestämde mig ändå för att ställa upp i tävla-klassen. Det visade sig vara en bra idé! Efter att folk som (förhoppningsvis) ställt sig i fel klass (av misstag) kommit ur spår, gick det undan. Första kilometern stannade på 5.10. Illa, tänkte jag och önskade varenda långsam kotte ur vägen. (milt sagt...) Plötsligt glesnade fältet och jag sköt iväg. Meterna kändes ovanligt lätta och jag spanade efter uppförsbacken som jag läst om på webben. Jag upptäckte den aldrig och målet hägrade. 20.47 minuter- fem kilometer. Jag är nöjd. Hade egentligen siktat på under 20, men får godta det här ändå. Det roligaste är trots allt att få prata med min vän Cissi, äta god picknick och påsen med gratisprylar. Och gratis är gott, det vet alla! Haha...

Nu ska jag slänga mig i säng. (efter stretchingen, naturligtvis. Imorgon kommer domen från sjukgymnast Louise) Jag glömde kameran men tog ett lagom trött och förvirrat kort när jag kom hem. (japp, glasögoen på och håret uppsvansat, precis som alltid när jag trillar innanför dörren) Ljuset var bäst i duschen, därav den mystiska stången! Sportig i Reeboktröja och Adidaslöpisar.

God natt och sov fantastiskt gott!

Kommentarer
Postat av: sofy

Bravo tjejen!!! Härlig inspirerande läsning och vad bra att vaden inte gjorde sig så väldigt mycket påmind.



Kram

Postat av: Jane

Du är som jag redan sagt, GRYM!!! :D

2008-06-04 @ 08:29:13
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Anna

Woho! Schysst! och vilken fin form du är i! Idag ska jag ge mig ut på nageljakt :o)!

2008-06-04 @ 09:05:35
URL: http://fitnezz.blogg.se/
Postat av: Malin

Du det var inte dåligt!! Riktigt imponerande tid, men det visste jag att du skulle få. Ska inte nämna vad min tid låg på när jag sprang... fast det var ju iofs en månad sen, så det kanske skulle gå fortare nu :-)

2008-06-04 @ 10:24:13
Postat av: cizzi

det är ju kanonbra sprunget! =)

2008-06-04 @ 10:38:45
URL: http://minklagomur.blogspot.com/
Postat av: ruth

sofy: tackar! Det kändes riktigt bra! Å vaden håller sakta på att bli bättre. (woho)



Jane: thnx darlin´:D



Anna: Man tackar! Jag slipar ytterligare på formen ett tag till :) Lycka till med nageljakten idag!



Malin: ah, tack gumman! Klart att det skulle gå bättre för dig nu. Speciellt som du tränar på Sats!!!



Cizzi: Tack!!!!

2008-06-04 @ 12:22:12
URL: http://ruth.blogg.se/
Postat av: nadja

Super bra tid!! Grattis. Nadja

2008-06-04 @ 17:36:21
URL: http://nadjae.blogg.se/livsstil
Postat av: Elin

Instämmer med alla andra... du är super ;)

2008-06-05 @ 00:05:45
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: Mela

Och inte att förglömma - vilken biceps du har fått till! :) Jag sprang också, på den lite mer modesta tiden 26.03. Jag skyller på tanterna som bestämde sig för att GÅ i grupp 2 (alltså; springa fort-gruppen) som jag var tvungen att kryssa mellan de första två... Sen artade det sig!

2008-06-05 @ 13:28:04
Postat av: ruth

nadja: Tackar!



elin: äh, det säger du bara för att du är snäll...



mela: tanter som går i springa-fort-grupper borde piskas offentligt. Fram med mer medeltida metoder i tävlingssammanhang ;) (biccarna börjar synas nu!!)

2008-06-08 @ 19:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback