inte skriker jag som en harpunerad gris!

På väg hem från gymmet idag ringde Bror och undrade om jag hade lust att hänga med till Liseberg. "Jaaaa!" svarade jag glatt. Tror inte jag varit där sedan jag gick i nian. (Verkligen på tiden nu kan man tycka!) Vi, jag och bror och hans käresta med liten pojke, började att se  Carl-Einar Häckner som körde en föreställning full av trollerier och andra galenskaper på stora scenen. Den mannen kan inte vara riktigt riktig... Hahha. Tyvärr satt jag lite för långt fram för att se hur trolleritricken utfördes. Kändes plötsligt inte lika magiskt när den gula ihåliga cylindern, rymde en svart cylinder- där den framhoppande kaninen låg. Äh, vad gör det, det vr hysteriskt roligt ändå.
Brors kollega dök upp efter en stund. Han tillhör nästan inventarierna på nöjesfältet. Trots sin späda ålder (nu vet jag inte exakt hur gammal han är, men ser inte en sekund ut äldre än 23) har han avverkat fem år där. Med det menas att han har åkbiljetter att dela ut till höger och vänster. Tur att jag och bror stod på varsin sida om honom! Första valet hamnade på
Uppswinget. Oh my.... Bror påstod att jag skrek som en harpunerad gris. Kollegan att han behövde en hörapparat efteråt. Mja, så högt vrålade jag nog inte. Men, (som Tony Irving säger) den var rent av fruktansvärd!!! Lite mindre chock blev Kanonen där jag faktiskt inte sa ett knäpp! Kolla in filmen under länken! Mer än så orkade mina nerver inte med. Rackans, börjar bli gammal! Vi gick vidare mot spelhallen där jag fick storstryk i det allra mesta...

Spanade annars på mina naglar idag. Insåg med tungt hjärta att de inte är lika fina som på systers bröllop. Brors käresta har kontakter och gav mig ett par akutnummer till duktiga tjejer. Jag hoppas verkligen kunna fixa till dem imorrn. Jag menar, de måste vara snygga tills jag åker till Afrika på torsdag!

Nä, nu är det verkligen dags att lägga mig.  Hoppas ni sover som ni ska. Vi läses imorrn.
kram till er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback