I uganda!!!

Nu ar jag har!!!!
Ursakta att jag skippar prickarna, men har inte komit pa koderna annu. (det kommer!) Det gick kanonbra att flyga hit. Var lite nervos over att hitta pa Amsterdams flygplats som vi skulle korsa rakt over. Men det gick kalasbra. Ja, det vill saga med hjalp av personal och elbil! Mellanlandning i Nairobi och vidare till Entebbe och Kampala. Vadret, som man natruligtvis ska borja me, ar helt lagom. Cirka 25 grader och hog luftfuktighet. Jag och min kollega tog en kort tur runt omradet for nagon timma sedan. Spanade in den roda jorden, skramliga bilarna, bananplantor, palmer och andra vaxter som hor ekvatorn till. Kanns lite markligt att vi ar de enda vita i omradet. Jag ar inte van att vara i minoritet! De talar engelska men jag har lte svart att hanga med i accenten. Hoppas det ger sig efter ett tag!  Trots att vi inte gjort sa mycket ar jag full av intryck. Precis allt ar underbart annorlunda. Lukterna, spraket, maten... Nagra fran Sidas projekt hamtade oss pa flygplatsen och ovade att plocka upp oss "snart". Det var sju timmar sedan, inser att tiden ar relativ!

Hoppas kunna lagga in bilder innan jag kommer hem. Sitter vid ett internetcafe med langsammare anslutning an torkande malarfarg. Well, mina beskrivningar far ge farg istallet! Haha... Ha det gott, my darlins.

Kommentarer
Postat av: ingela

ha det jättebra nu gumman!! Och krama nga bergsgorillor från mig;)

hur länge ska du vara där?

Postat av: Jane

Härligt att höra ifrån dig gumman och att allt är bra! Njut av upplevelsen och ta han om dig! KRAM!!

2008-07-11 @ 22:51:20
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Anonym

darling!

va skönt att d gick bra! accenten är besvärlig, men då behöver du ju inte prata korrekt heller ;)

har hälsat på TP!! världens sötaste! kom hem snart!

puss syster

2008-07-12 @ 20:15:28
Postat av: sofy

Hej tjej!



Härligt att läsa om äventyren. Säger som J, passa på att semestra och njuta! Kram

2008-07-12 @ 21:47:36
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: Malin

Säger som de andra, kul att höra från dig, du verkar ha det härligt! Njut så mycket du bara kan, här bara regnar det ändå.... (iaf i malmö)

Stor kram!

2008-07-12 @ 22:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback