back in time; stranden

Hemma i Stockholm igen. Känns nästan märkligt att gå omkring på stan och låtsas som om jag inte varit borta alls. Men vi backar tiden litegrann. Närmare bestämt till i fredags. Det var sista dagen i Halmstad hos bror och N. Bror den yngre övergav oss under eftermiddagen. Innan dess hann vi med några härligt heta timmar på stranden. Vi (ja, eller bror och N som är självutnämnda experter) sorterade omedelbart bort Tylösand från alternativlistan. Skälet enligt dem var att stället är hopplöst nerlusat av turister. Eftersom de (nästan )är genuina Halmstadbor vill man inte därför inte frottera sig med dem mer än nödvändigt. Valet föll på Östra stranden. Very well, den var inte illa heller.  Solen brände över våra solskyddade kroppar. Det tog inte bort känslan av att kunna steka ägg på magen!  Vadade ut i  långgrunt  vatten som var kallare än vad någon av  oss kunde ana. (kan det bero på att man är kokhet och chockas genom svalt vatten?) "Kolla där" ropade bror och pekade ner i vattnet. Där pumpade en stor brännmanet sig fram. "Akta!" varnade N och pekade på en annan gigant. Jag vred runt ett varv och såg maneter precis överallt. Trådarna valsade ett par meter bakom dem. Trots gedigna försök att undvika dem brände jag mig rejält på benen. Eftersom jag har en rejäl brännskada på vänster smalben värkte det i flera timmar efteråt! Trots överhettningsvarning vägrade jag att ens vada i vattenbrynet igen... Men en snygg bränna, det fick jag! Jag vill att det ska vara sommar och semester för evigt...





Kommentarer
Postat av: Elin

Yeah, snygg du är på stranden! Coolis =)

Postat av: JoHo

Snygg bränna på snygg brud! :D

2008-07-30 @ 09:07:37
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Jane

Usch, usch, usch.. Jag hade fått panik och storgråtit!! :(



Men vilken pingla sen då!! :D

2008-07-30 @ 11:28:41
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

elin: coolis, jag. Är du säker att du talar om rätt person ;)



JoHo: Man tackar!



Jane: Ja, det var inte roligt någonstans! Pinga... tack :D

2008-07-31 @ 10:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback