syster yster gör ett gästinlägg

Stod med näsan vänt mot solen vid ett soligt gathörn på Odenplan när moblen vibrerade till Syster ysters glada röst förkunnade att hon nu var påväg till vår nästan-spontana lunchträff. Trots att Café Blåbär var stängt och tjejen på Sandys skulle behöva en kurs i chackra-andning fick vi rätt mat och ett hyfsat rent bord.
I samma ögonblick som jag rensade omslagspappret på renröra (inget får förfaras...) kunngjorde syster att just denna, speciella, fanastiska dag skulle Sofia få äran att träffa mig (eller om det var tvärtom) Bannade mig själv i en sju sekunder att jag varken gjort armhävningar eller tåhävningar de senaste fyra veckor.. Men som Lasse Åberg sa.. Det gäller bara att gå fort och le stort! Sofia visade sig vara vältränad och trevlig som få! Syster har go smak =)
Vi pratade på och skyndade sedan vidare. Syster övertalade mig att följa med henne hem. Hon sa att det var för att kolla packningen och om hon fått med sig det hon skulle. Själv tror jag helt privat att hon ville få ur det mesta från vår dejt. Vi kommer ju inte ses på nästan en månad! Rotade igenom väskan och hittade en tröja som var min. Hur kommer det sig att den är hemma hos syster och inte i min garderob!
Oj, nu går min pendel snart. Min man, tihiiii...., väntar inne i stan. Skoj att få träffa er alla ett tag, även om det är via systers blogg. Träna på ordenligt men kom ihåg vilodagarna. Det tjatar jag alltid på syster och gör detsamma med er.
till er alla från mig, den lite mindre tränade syster yster.

Kommentarer
Postat av: Elin

äääwa!!!

Postat av: Anonym

hej ewa :)

2008-07-03 @ 21:51:52
Postat av: ruth

elin och anonym: Skoj va?

2008-07-04 @ 02:25:29
Postat av: Jane

Kul att "träffa" syster yster 2 också! :)

2008-07-04 @ 07:10:44
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

jane: visst var det! ;)Snart måste du träffa henne irl oxå!

2008-07-05 @ 18:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback