boot camp och kaos

Har just komit hem till ett smärre kaos... Lämnade resväskan med packningen utstickandes, som på en serieteckning, och stack iväg till Planet Fitness istället. Där hade jag bestämt med Sofy att gå på boot camp! (Samma klass som hon besökte förra veckan) Resultatet? Hårt, svettigt och roligt! Dock kunde det ha varit ännu hårdare och ännu svettigare! Utfallsgången kunde ha förstärkts med vikter, likaså situpsen. Annars var det kanon med armhävningar, upphopp och dynamisk planka. (dubbla ttid och antal så skulle  pulsen ha maxat!) Patrik, tror jag instruktören hette, coachade med "kom igen tjejer" och "det ser braaaaa ut". Mja, ja, jo. Det funkade för mig iallafall! 
Det blev ändrade planer efteråt. Syster yster (som förövrigt skriver ett gästinlägg under) skulle ha kommit till gymmet för lunch. Men vi beslutade oss, med Sofys goda råd, att byta till ett ställe inne i stan.

Men nu är jag som sagt hemma i gula villan igen. Syster är lämnad vid pendeln, jag har packat klart och ska se till att reda upp oordningen i rummet. Hur är det möjligt att så många saker får plats på en sådan liten yta? Nåja, ett krafttag fixar nog biffen. Blev  både arg, irriterad och oroad när jag kom på inatt att det inte går några bussar. På grund av strejken går inte det enda färdsättet till flygplatsen från mig. Försökte tigga skjuts, kollade taxipriser och funderade i stista stund att promenixa med väskan. Men Jane, som jag pratade med en kort sväng. visade sig i vanlog ordning vara full av vishet. Det går flygbussar till Bromma med! Dyrare, längre tid och bökigare... Jag kommer åtminstonde fram. 
Nu är det bara att åka in till centralen, flygbussen till Bromma och Göteborg! (nån som bor där och har lust att hänga nåra timmar nästa vecka?) Jag flyger. Dels för att det går rackans mycket fortare. Men det som spelar mest roll är att det är billgare att flyga än att åka tåg. Galet, jag vet!!

Nä ni, nu måste jag verkligen sätta igång och städa- Om det inte vore så att min mamma läser här med ojämna mellanrum. skulle jag lagt upp en bild. Men eftersom mor tror att jag blivit bättre på pedant-fronten, vill jag inte göra henne besviken.
Next time in gothenburg!!!

Kommentarer
Postat av: Lissan

Jag begriper inte hur man kan vara sa hurtig Rutan! Sjalv har jag sprungit tva mornar i rad nu och liiider av traningsvark! Har du sett att jag lagt ut filmer och bilder fran konserten? Hoppas du blev nojd!!

kram fran Lissan

Postat av: Jane

Jag grämer mig fortfarande att jag inte kunde följa med... :P

2008-07-04 @ 07:09:58
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

lissan: jag hurtig, nu förstår ja inte vad du menar. Har ju bara skoj! Klart jag har kollat på filmerna från konserten; du är helt grym!



jane: nästa gång darlin... då sliter vi ihop!

2008-07-05 @ 18:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback