ruth testar gymmen i göteborg

Bror jobbade hela dagen och jag gjorde mitt bästa att sysselsätta mig själv. Det blev en stund i solen på hans uteplats och zappande mellan hur många roliga kanaler som helst.(Det är skoj, ialla fall om man inte har dem hemma) Klockan närmade sig mycket och jag lekte god syster; diskade och plockade undan några prylar. Stan lockade och skuttade på bussen i centrum. Mycket tacksam över att det inte är busstrejk i Göteborg!

Jag hade kollat på Sats hemsida vart de oika anläggningarna låg någonstans. Ha, inte blev det enklare för det! En karta är ändå bara en karta och man blir inte jättemycket klokare av det... Således traskade jag runt och spanade ungefär var jag sett skyltarna senast jag var i stan. Och på en sidogata vid NK dök Sats upp! Kompassen var ett riktigt fräscht och snyggt ställe! Man hade skön vy ut mot shoppinggatan och allt folk som myllrade förbi. Gymmet var stort med många maskiner och en PT-hörna som slår den på Zenit i hästlängder. (det tog emot att skriva så, men det är sant och som journalist måste jag sätta sanningen främst) Benträning låg i fokus med pulshöjande aktiviteter mellan seten. En tjej kollade jättemycket och undrade säkert om jag var riktigt normal. Hmm... såg förstås inte någon annan som kastade sig på golvet och gjorde femton armhävningar med upphopp. Inte heller som hoppade höfterna ur led i hopprepsrace eller benböj med tillhörande upphopp på stepbräda. Äh, de fyllde sin funktion och pulsen stack iväg rejält!
När jag efter avslutad stretch kom I omklädningsrummet, stod en tjej och där smorde in sig. Jag duschade en lång stund, var i bastun ännu längre och ytterligare dusch. När jag kommer tillbaka smörjer hon fortfarande in sig! Vad- eller rättade sagt hur bar hon sig åt? Fuktkräm, efter det  brun-utan-sol till följd av ännu mer fukt? Har ingen aning! Det såg väldig roligt ut och hon var i full gång även när jag gick. Totalt fyrtiofem minuters idogt insmörjande, låter inte det som rekord?

Mötte upp bror och vi begav oss hemåt. Han undrade om jag hade lust att följa med till hans gym en sväng. Klart, svarade jag! Längst bak bland stora hantlar pustade en kille som... hur uttrycker jag mig... äter mycket vitaminer: Han var kortare än mig, men lika bred som jag är lång! (Hans biccar var som min midja!)
Jag gjorde dagens andra styrkepass och bror imponerade stort med tuuunga vikter. (snart är jag stor och stark som honom!)

Jag gillar att matcha! Rosa linne, rosa strumpor och rosa detaljer på skorna! (gnöjset på benet är nåt konstigt på spegeln)


Jag övertalade bror att vara med på en bild. Tyvärr bara en och den blev apsuddig... Well, här är vi ialla fall!


På vägen ut hittade jag de här kanoterna i skohyllan. Jag har 37, snubbens skor måste ha varit minst det dubbla! Sunkit att stoppa fötterna i någon främmandes? Kanske det, men inte värre än att sätta sig på en spinningcykel...


Kommentarer
Postat av: Ingela

hej tjejen! Själv är jag precis hemkommen från GBG och en helt underbar Bruce-konsert.- Är fortfarande helt lyrisk=))) Ett beök på Liseberg hanns också med=)

Hoppas du får jätteskoj. Var bor du? Ett tips om du är inne i Nordstan och blir hungrig så finns det ett ställe som ligger mitt inne i köpcentret som heter slimfood som är helt underbart!! Det är uppdelat i två delar, på ena sidan får du plocka ihop din egen sallad, fräscha grönsaker, protein och gott bröd, och på den andra sidan får du plocka ihop din egen sushi... önskar de skulle öppna i sthlm!!!



kraaam

Postat av: Mela

Haha, du hade ju kunnat ha på dig din sko och stoppat ner den i hans sko... :)

2008-07-05 @ 19:14:57
Postat av: Jane

Och jag har fortsatt att pilla navelludd medan du har tränat dubbla pass.. :P



Men det lät härligt iaf!

2008-07-05 @ 21:33:00
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

ingela: Vi testade det stället idag, superbra!! De måste öppna i sthlm (typ nu)Grymt att Bruce var så bra, borde kanske se honom själv nångång.



Mela: jag funderade på det först, men skulle blivit lite för pinsamt om jag inte fått upp min sko ur hans!



Jane: Idag har hela dagen lyst av träningsfrånvaro! Å tror inte det minsta på att du petar navelludd... Oh no, du har säkert vänt sten, blandat betong eller släpat ner xena till badplatsen.

2008-07-06 @ 15:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback