veckans utmaning

Jag har förberett mig mentalt hela dagen. Redan under morgonpromenaden planerade jag noggrannt och visualiserade varje litet steg. Om någon timma är det nämligen dags för att svänga i hop veckans matlådor. Det var i varje fall tanken när jag slog upp mina ljusblå i morse. Ni som känner moi vet att matlagning och jag knappt går att nämna i samma mening. Det är helt enkelt trist och mat är ändå bara... ja ni vet... mat. Om det inte vore att jag blivit strikt förbjuden att käka havregrynsgröt till lunch varje dag, hade jag utan tvekan gjort det. (Nåja, det gjorde jag ju stort sett hela hösten. Inte undra på att träningsresultaten uteblev)

Very well. Det är bara att tag tjuren vid hornen, dra på förklädet, dra på en bra skiva och sätta i gång. Allvarligt, hur svårt kan det egentligen vara att göra något som går snabbt, är nyttigt och inte allt för illasmakande? Hua... detta är verkligen veckans utmaning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback