Skäms så där lite lagom

Tog en snabbtur på stan i eftermiddags för att boka träningspass och besöka apoteket (börjar likna en tradig följetong!) När jag trillade in på Sats muttrade jag till tjejen i receptionen det jag skrev i förra inlägget; att folk lika gärna kunde gå hem på en gång eftersom de förmodligen slutar inom en snar framtid. Hon insåg nog inte ironin i det hela utan tyckte min attityd var lite krass.
Jo.
Jag vet.
Borde vara glad över att folk tänker till och vill förändra sitt beteende.
Men det är så himla jobbigt med smäckfyllda pass, upptagna löpband (speciellt om någon snott mitt) och att få vänta på duschen. Får tänka omvänt istället; det är bra att det är trängsel nu. Då uppskattar jag utrymmet så mycket mer om några veckor. Tills dess skäms jag lite lagom.

******
Nu kom städaren in genom dörren. Han är en väldans trevlig prick (Oj, vad 80- tal det lät!) Innan han gick förra gången lutade han sig mot dörrposten. Såg lite konfunderad ut och frågade om jag kunde ge honom ett råd. Hn hade blivit våldsamt förälskad i en tjej på ett annat företag där han städar. Nu undrade han hur han skulle få kontakt med henne. Jag som tjej borde veta vilka knep han skulle dra fram ur rockärmen. Hummade lite hit och lite dit. Han såg nöjd ut när han gick, måste sagt något betydelsefullt.
Nu är jag vansinnigt nyfiken på hur det hela har gått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback