Let it snow, let it snow, let it snow!

När jag klev utanför dörren okristligt tidigt i morse, singlade stora snöflingor ner. Visst var det kall, men vad tusan spelar det för roll? Snön har äntligen kommit! Inte för att jag till vardags älskar att pulsa i två meter snö, bli röd och snorig dsamt frysa fötterna av mig. Nä, det är lkylan jag vill åt. Jag utbrister nästan som Skorpan i börderna Lejonhjärta: "Ljuset Jonathan, jag ser ljuset!" Med snö i varje dikesren och på hustaken blir hela tillvaron ljusare. Plötsligt känns skymningen vid tretiden inte så skrämmande längre. (även om vissa obotliga optimister hävdar att vi går mot ljusare tider) Snön är här och jag kan inte annat än att känna mig glad. Ja, det vill säga tills slasket och regnet har överfallit oss tills imorgon. Men tills dess kommer jag le stort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback