klantigheternas mästare

Ibland är man klantigare än normalt. Och jag är inte känd för att vara speciellt smidig utan upptäcker nya blåmärken hela tiden. Men just denna dag verkar slå de allra flesta rekord. Annat är kanske inte att vänta med tanke på hur dagen började: Satte klockan fel och missade joggingturen (kanske var det medvetet i allafall; underkylt regn och glashalka...) Med den vanliga schvungen öppnade jag toadörren och steppade ut. Helt fången i mina egna tankar tog det en mikrosekund innan jag registrerade att det stod något i mörket. En vitklädd figur med en blick som hör hemma hos ett barn i en japansk skräckfilm. Flög tre meter i luften och rakt in i dörrposten tvärs över hallen. Syster myste att hon fått den reaktion hon var ute efter. Hade hjärtbank hur länge som helst efteråt. Tror absolut att det var den händelsen som gjorde att jag non-stop har traskat in i diverse saker i dag. Favoriten är dörrposter, skrivbordshörn och skyltar som står på trottoarerna. Har slagit huvudet i det allra mesta man kan dunka det. Fastnade med fingret i dragkedjan och tappat ett antal saker i golvet. Suck. Det är inte lätt när det är svårt, som någon smart kläckte ur sig en gång i världen.
Undrans hur många nya blåmärken jag har i morgon?

Nä, nu sätter jag full fart mot helgen.

Kommentarer
Postat av: Elin

åhh, jag har haft en liknande dag... lyckades dessutom hälla ut allt mitt ris i diskhon samt slå sönder en skål... kanske dags att sova bort dagen?

Postat av: Kattis

ajajaj...ingen rolig dag :(
men d kan oxå ses såhär: d är heller inte svårt när det är lätt ;)

2008-01-26 @ 02:08:58
URL: http://twoface.blogg.se
Postat av: ruth

haha... visst är det spännande inslag i vardagen när inget fungerar som det ska? Tur att man alltid kan blogga om det!

2008-01-28 @ 09:27:40
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback