Börjar kännas som en komplott

På bussen Hultsfred- Virserum stämplade chauffören ut en barnbiljett. I Göteborg undrade tanten i biljettluckan om jag skulle ha ungdomsrabatt. "Hur gammal ska man vara då?" frågade jag näsvist. "Under nitton" plirade tanten.

Inte ett enda rätt det där.

Trodde i min naiva värld att det var slut med åldersmisstag. Men när man tror det, är man oftast ute som Bambi på hal is. Låt mig förklara. Tränade idag och i högtalarna ljöd Rix fm. Där dånar reklam fram med jämna mellanrum. Vad den påvisar är det snart dags för kidsen att välja gymnasieprogram: Vill DU gå på en JÄTTESROLIG skola med helt FANTASTISKA möjligheter för framtiden? Välj VÅRT helt GRYMMA, COOLA och BÄSTASTE gymnasium. Sa vi att du FÅR en laptop HELT gratis. Personligen anser jag att det är bortkastade pengar att göra reklam för gymnasieskolor. Crap eftersom ungarna bara går efter vad bästa polaren väljer.

Back to track. Jag körde axelpress och fokuserade så mycket jag bara kunde på muskelgruppen. Inte för att jag tror att ren tankekraft gör dem starkare, utan för att jag drar mig i det allra längsta för att träna those mother truckers. I mitten av tredje setet (där jag grinar som mest illa) harklar killen bredvid.. "Vad ska du välja?" "Huh, vadå?" Jag bromsar upp skivstången. "Till gymnasiet alltså, vad ska du välja?" Det som förvånar mig mest är inte att han tror att jag går i nian. Nope, det är att han tilltalar mig. Det skulle aldrig hända i Stockholm. Men efter tre sekunder har frågan letat sig in mellan hjärnbarken och lillhjärnan. "Haha... jag ska inte börja gymnasiet!" Han ser väldigt förvånad ut. Jag spänner ögonen i honom, ler jovialsikt och säger "Men lilla hjärtat, det är faktiskt tio år sedan i år som jag började gymnasiet." Finten missar totalt. Han bara rycker på sina välformade axlarna och menar att det inte alls syns.

Vad är detta för något, hur kan folk missta sig så grovt? Ser jag verkligen så liten ut eller är det alla prickar i ansiktet som förleder dem? Jag är ju 25 år, ta mig tusan!

Kommentarer
Postat av: Malin & Marcus

Grattis på namnsdagen Ruth! Just idag ska du väl vara EXTRA stolt över ditt namn ;-)
Hoppas du haft det bra över jul och nyår, god fortsättning!
Kram från oss!

2008-01-04 @ 12:13:36
Postat av: Ruth

Malin och marcus: Åh, tack så mycket!!! Jag har haft fantastiska helger, vi får höras snart! kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback