två utanför dörren

Kom hem helt slutkörd efter en fantastiskt roligt kväll igår. Jag och syster tog sällskap och letade oss igenom huset för att hitta lägenheten.  Gick trappa efter trappa och läste på dörrarna. På en kände jag igen ett namn. Under lappen fanns ytterligare ett präntat. Hjärnan surrade igång. Ropade till syster som reagerade på samma sätt. Tillsammans kläckte vi att det var två Virserums-tjejer! Helt hysteriskt. Hur stor är chansen att två Virserums-brudar står utanför dörren där två andra bor? I stockholm dessutom. Hade inte de gått i den coola klassen två år över oss, hade vi ringt på. Men respekten sitter kvar. (behöver nog prata med nån om det här!)

I alla fall.

Semlorna var små och hembakta och det var lätt att peta bort grädden. Vi bläddrade i några fotoalbum som lägenhetsinnehavaren Elin pysslat i hop: Öluff i Grekland, badsemester på Österlen, paddling och sol. Inte nog att det var underbara bilder. Hon har även klistrat dem på en otroligt fyndigt sätt. Elin har gått en scrap book- och kortkurs (kort som i julkort och alla- hjärtans- dag -kort) och blivit hur duktig som helst! Det anordnas kurser då och då och Elin har lovat att meddela när nästa blir. Min tanke är att jag också ska bli totalt grym på kort och liknande. När (eller snarare om) detta sker lägger jag upp bilder.
Exklusivt för er my darlins!
Resten av kvällen gick i vänskapens tecken. Åh, jag gillar dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback