träning på vilodagen

Egentligen brukar jag vila på söndagar. (man ska helga vilodagen har jag hört!)  Men eftersom det inte blev något gym i går packades väskan idag i stället. (nej, att bära möbler och kartonger räknas inte som träning.) Varje söndag drar ett gäng i väg för att äta lunch. Jag skakade huvudet åt de allra flesta förslagen men gick tillslut med på indiskt. Valde en gudomligt god rätt med lamm, yogurt och cashewnötter. (petade undan det mesta av riset och bad om mer grönsaker. Precis som man ska göra enligt regelboken)

När de andra kuskade hem pinnade jag iväg till Sats Sundbyberg. Lite rädd att träningen kom för tätt in på maten drog jag ut rutinerna i omklädningsrummet. Vek alla plagg supernoga och pysslade lång stund med väskan. Folk måste trott att jag var totalt crazy!
Väl ute i gymmet tänkte jag att en kvart räckte på löpbandet, precis som vanligt. Men benen kändes pigga och andningen gick bra. (En sådan ironi!
Andningen har varit jätte-jättebra det senaste året. Men efter jag tjatade ur mig ett läkarbesök och fått ny medicin går det inte alls . Det är tungt att dra djupa andetag och rosslingarna kommer allt oftare.) Skuttade av när mätaren visade 8,5 kilometer. Fortsatte därefter med styrka för hela kroppen. Det var stort sett bara jag och Stora Killar bland maskinerna. Kände mig som lilla tjejen. Grabbsen hävde mer än tre gånger så mycket som jag!  Några log lite och nickade uppmuntrande. Förutom det gick det riktigt bra! Lassade på mängder med kilon och lyfte tills jag inte hade någon som helst kraft kvar. Totalt två timmar på Sats och jag kände att det var nog.

Nu halvligger jag i soffan och är totalt slut. Ska upp tidigt i morgon och borde packa träningsväskan redan nu. Ah, det får vänta! Ska bara kolla klart på NipTuc. Sen, sen är det ny vecka och måndag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback