smågrisen gör entré

image160Jag har precis kolla på "Du är vad du äter" på trean. Har aldrig sett det innan och det var en upplevelse! (är endast begåvad med skogs-tv här hemma.) Trodde att Anna Skipper skulle vara betydligt mer skräckinjagande än så där! Hon betedde sig riktigt mänskligt! Det som därimot tryckte mig bakåt i soffan var uppradandet av maten. Yack. Vad mycket det blir när man puttar tillsammans allt på en liten yta. Tur att det inte var min mat hon visade upp! (det skulle inte räcka med ett bord!)

Nåja, jag har blivit satt på "kakbuffé-diet" igen. Med andra ord, har gått ner i vikt igen och med tanke på att jag vill bygga är det inte  bra. Kakbuffén är kodord för ät- mer- och- släng- i- lite- extra- av- precis- allt- i- just- allt.

Sagt och gjort. Under tiden programmet gick moffade jag runt 1/4 burk glass. Om det stämmer att man blir vad man stoppar i sig, kommer jag vakna upp som en liten gris imorgon. Påminner om när jag var liten. Bröderna kallade mig och syster yster för småglisarna. Har ingen aning varför, men något ska väl äldre bröder skrika efter sina bedårande systrar! Fortfarande kan de omnämna oss som just småglisarna. Skillnaden är att jag nu inte blir sur. Hmmmm, ser det mest som en ömhetsbetygelse. Och tur är väl det!

Kommentarer
Postat av: Elin

En väldigt söt gris isåfall :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback