nio kilometer och frukost-research

Vaknade på slaget 06.00 i morse. Spanade ut i trädgården och insåg att det var perfekt joggväder! Hoppade raskt (Raskt och raskt, kanske inte blir universums mest smidigaste påklädning när man är nyvaken.) i utstyrseln och trixade med Ipoden. Skönt nu när min tumme äntligen läkt och jag kan snurra på hjulet igen. (Om du minns snittade jag upp den i ett obevakat ögonblick.) Det blir väldigt kruxit att höja volymen och byta spår när halva tummen är täckt med plåster. Bara det kändes som en liten seger i sig!

Började med någon minuts snabb gång och pendlande armar. Värmen steg i kroppen och jag satte igång. Åh, vilken fantastisk skön tur! Uppförsbackarna kändes inte alls lika branta som vanligt, raksträckan gick undan med väldig fart grusområdet kraskade gott under fötterna. Nio kilometer och 43 minuter senare stod jag flåsandes på farstubron igen. Andetagen rev i lungorna och luftrören rosslade. Inte alls bra. Får nog se till att boka den där läkartiden för att ta reda på varför astman helt plötsligt blivit sämre. Glömde helt bort stretchen när Andreas dundrade ner för trappan med handduken runt halsen. Han såg helt sömndrucken ut och jag kunde inte låta bli att skratta. Medan han ockuperade duschen passade jag på att göra crunches på pilatesbollen. Krampvarning!
Spänstade därefter ut i köket och gjorde frukost. Satt med laptopen framför mig och gjorde sista researchen för en intervju i eftermiddag. (Exklusiva bilder i kväll!)
Ah, tänk om alla dagar ville börja så bra som den här!

Kommentarer
Postat av: Mi

Vad duktig du är, nice att känna så ibland, det är väl det som kallas flow...

Postat av: sessy

awwwwww, good for you!!!!
jag blir alldeles avundssjuk.
jag har blivit sjuk igen (who is surprised?!)
har inte orkat ta mig för nåt på en dryg vecka, och det verkar inte bli bättre...
jag saaaaaaknar verkligen joggturerna...
det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva..
okej att sakna den sköna känslan efteråt, men jag saknar även själva turen...
galet.....

bra jobbat ruth!
(och som föredetta teamare beordrar jag dig att kolla upp astman!!!)

2008-02-14 @ 20:33:18
URL: http://sjomajlin.blogg.se
Postat av: ruth

mi:kände mig nästan som duracell-kaninen! Bara fortsatte å fortsatte å fortsatte...
sessy: visst är jogging beroendeframkallande! Man saknar det otroligt när man inte är ute. Se till att bli frisk snart! (å det e en order!)

2008-02-14 @ 22:06:43
URL: http://ruth.blogg.se
Postat av: Jane

Åh, vilken härlig löptur du fick till! Och jag blir allt lite gladundsjuk* på snabbheten! :D

*Gladundsjuk = ungefär som avundsjuk, fast man är glad för personen i frågas skull! ;)

2008-02-15 @ 09:43:33
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

jane: Det var helt fantastiskt! Är smått överraskad över hur snabb jag faktiskt har blivit. Alltid trevligt med överraskningar!

2008-02-20 @ 09:09:55
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback