morgonträning

Frukost numero två är avklarad. Den första intogs redan klockan 05.00 medan jag som hastigast bläddrade igenom DN. Jag gillar tidningen, jättemycket. Synd att jag aldrig hinner läsa så noggrant som jag vill. I den bästa av världar läser jag varje artikel minutiöst. Skriver små anteckningar i marginalen. Löser både korsord och suduko och planerar in de roligaste aktiviteterna från kulturdelen. Håller mig uppdaterad inom sportvärlden för att impa på min bror. Ja, viljan finns i alla fall! Får ställa mig vid brevlådan samtidigt som tidningsbudet kommer!

Anledningen till två frukostar heter morgonträning. Hasade in på stureplan runt 06.10 och drog mig uppför trappan. Behövs det tilläggas att jag var mäkta trött? Men det gick bra, en lagom utmaning med Cykel och Core så här okristligt tidigt. Mosade motståndet i botten tills mjölksyran kom krypande i sista låten. Helt ok för att vara en trettio-minuters klass!
Nästa vecka kommer den nya Koreografin, skönt! Efter tre månader med samma övningar längtar jag efter nyheter. (Det gäller naturligtvis alla förkoreograferade passen jag regelbundet besöker) Ska kanske ge mig i kast med aerobics igen! Har inte kört den form av träning sedan urminnes dagar, tror det är ett smart drag att drasa in när rörelserna är nya. Hmm. Den som lever får se.

Nu är det fika som gäller. Alltid en humörhöjare!

Kommentarer
Postat av: Elin

alltså... du är så duktig! Är core kul? ngt att ha? =) Jag gick på pass för första gången igår (bättre sent än aldrig), Body pump, har redan fått träningsvärk, men kul var det iaf... så, är core kul? =)

Postat av: ruth

Elin: Ja, core är jätteskoj och absolut något att satsa på! Musklerna i magen och ryggen stärks, dvs där hållningen sitter. På sats är core-passen en halvtimma långa. Kombinerar alltid med minst 30 min cykel eller löpning för att få ett lite mer rejält pass. Totalt en timma alltså =)
Body Pump är skoj, rejäl genomgång av kroppen. Träningsvärk är bra, den blir ännu bättre dag två!

2008-02-27 @ 14:26:49
Postat av: Evasleva

Ja! 2 frukostar är ju jättebra! Jag älskar ju att äta frukost :)

2008-02-27 @ 14:56:33
URL: http://www.letarbalans.blogspot.com
Postat av: ruth

EvasLeva: Haha, jag med! Önskar att jag vore bofast på hotell och fick äta frukostbuffé varje dag!

2008-02-28 @ 11:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback