ishalt i vasaparken

I går var det äntligen dags för Ladies Club igen! (vi är ett gäng med ca 15 fantastiska tjejer, som varannan månad hittar på något intressant. Vi har gått på salsakurs, adventskonsert i blå hallen, paddlat kajak mm.) Eftersom det är sportlovstider bestämde jag och Anna (som denna gång stod för programmet) att det var dags att damma av skridskorna. Själv var jag en riktig fena på sådana skodon som barn. Mamma och pappa lämpade av oss ungar i ishallen på lördagarna medan de storhandlade. När man blev tillräckligt gammal för att börja skolan, väntade tio års gympalektioner på isen. Ytterligare tio år senare snörade jag på mig de vita skrillorna igen.

Banan i Vasaparken kanske inte var den allra bästa. Blir nog så när solen ligger på och smältgraderna hänger i luften. Det bryr sig inte riktiga Ladies sig om utan gör det bästa av situationen. (haha, det lät va?) I ungefär en halvtimma skrinnade vi runt rinken. Försökte oss på diverse knep som man behärskade som knodd. Gick kanske inte exakt som man mindes det. Nåja, det blev åtminstone inga vurpor! Kaffet, bullarna och skratten vid sidan av banan lockade oss att dra på riktiga skor igen. Där satt vi tills solen sjönk över trädtopparna. Plötsligt blev det iskallt och alla huttrade. Vad passar bättre än att hyra en okomplicerad film och krypa upp i en varm soffa? Just så gjorde vi. Eller som vi själva uttryckte det; uppladdning inför middag på Konstnärsbaren. En restaurang som jag verkligen rekommenderar! Mycket god mat, underbar service och mysigt värre. Grillad röding, Wallenbergare, Fisksoppa... Hur ska man kunna välja? Samtalsämnena kastades från allt mellan
munken till om filmen slutade rätt.

Det kändes alldeles rätt att fullända kvällen med häng i baren vid Hotel Anglais. Jag och syster avvek ganska snabbt från disken när folk (läs män i medelåldern, måttligt nyktra) såg att vi var tvillingar och började komma med diverse förslag. Hrmmm...

Kommentarer
Postat av: Elin

åhh, denna munk... han var ju i jkpg också, jag tyckte mest att han var löjlig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback