insomnia noll tre tjugosju

Det är Kafka-svart i rummet, enda ljuskällan är den gröna blinkande punkten från mobilen. En sömndrucken hand sträcks ut och famlar efter den. 03.27. Nej, inte nu igen! Vad är det här för något, vad är det allsindar med klockslaget 03.27? Är det som för Jim Carrey i looserfilmen "Number 23"? (Snabbt för dig som inte sett den (gör det inte heller): Siffran 23 förföljer huvudrollsinnehavaren tills han blir totalt knäpp och begår självmord) Varje gång jag vaknar innan gryningen, visar tiden just 03.27. Vänder på kudden och föser täcket åt sidan. Ångrar mig och knögglar det mot väggen. Inget hjälper. Insomnia.

Så får jag plötsligt en ljus idé:


 

image148
image149
image150


 


Kommentarer
Postat av: Ariel

Russin syster? Russin kan aldrig göra något bättre, känner dock att jag blev tvungen att lämna ett spår av sympati angående din relation till natten, du är inte ensam :)

Postat av: Elin

Du är inte klok =)

2008-02-13 @ 20:12:29
Postat av: Malin

Jag tycker det är bra Ruth! Varför inte ta vara på tiden när man ändå inte får sova?! Inom en snar framtid kan du ringa upp mig och sympatisnacka lite mitt i natten om du vill... kommer ju garanterat ha två små väckarklockor som går igång titt som tätt :-) eller ja, kolla klockslaget nu t.ex....
kram på dig tjejen, boken kommer under nästa vecka!!

2008-02-14 @ 06:22:19
Postat av: Ruth

Ariel: Russin gör livet enklare. Känner omtanken från dig, tack!
Elin: Nä, fast det visste du ju redan =)
Malin: Jag ringer gärna och pratar om ett par månader! Lingon och Blåbär ska inte få hela din uppmärksamhet ;) Kramar

2008-02-14 @ 09:14:26
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback