"I hopblandat tvillingpar rasar"

Tvillingarna blev sammanväxlade som nyfödda. Nu har posten gjort det igen. Breven kommer fram, men inte till rätt syster.
- Det är ofattbart att det här kan hända, säger de unisont.
För en dryg månad sedan flyttade T1 till en ny lägenhet. För att inte gå miste om viktiga brev, beställde hon i god tid eftersändning av all post. Men inga försändelser har dykt upp i den nya bostaden. Trots upprepade samtal till Adressändring har ingen ändring skett. Breven fortsätter komma till den gamla adressen.
- Några som jag väntar på har överhuvudtaget inte kommit , varken till min eller T2´s adress. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att skicka rätt. säger T1.

Slitna dragkedjor
T2 berättar att även hennes post är på villovägar. Den skickas numer till T1´s lägenhet. Det inte verkar bättre än att Posten och Adressändring har blandat ihop dem.
- Vi må vara tvillingar med samma efternamn och liknande personnummer. Men detta är löjligt! Hur kan ett statligt företag blanda ihop människor så här? Det är en sak att pappa gjorde det när vi föddes men nu vet vi faktiskt vem som är vem.
De tillägger att deras väskor börjar bli utslitna på grund av alla brev, tidningar och dylikt som de bär med till varandra. T2 undrar om Adressändring står för kostnaden av nya.
- Eller ännu hellre, vem ska betala förseningsavgifterna för räkningar som inte betalas i tid, säger T1.
Adressändring har inga kommentarer på det inträffade.

För blogg.se
Ruth Petersson
(även känd som T2)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha, T1& T2! Så kallas mina småttingar i alla journalpapper :-) Även om vi ännu inte bestämt vem som är vem. By the way, preliminär igångsättning om två veckor.... Det du!!
kram kram

2008-02-26 @ 14:05:26
Postat av: Elin

Hahaha, du är för rolig =)illa det där med posten... men om det är ngn tröst så kan jag säga att det inte bara händer tvillingar... posten eftersände en bröllopsinbjudan till mig till min bror i uppsala ;) Erdal som Erdal kanske? Petersson som Petersson?

Postat av: Kattis

instämmer helt å fullt ang d där m barn. d är verkligen bara utgifter å elände m såna :P

2008-02-26 @ 21:28:11
URL: http://twoface.blogg.se
Postat av: ruth

malin: Är det så snart, oj!!!Vila armarna nu, snart kommer de kräva alla muskler du har ;)Ett tips till er är att oxå blanda ihop era pojkar. Då slipper ni vem som är 1a å 2a!! många kramar

Elin: Haha... tackar!Jag fattar inte hur posten är funtad. Men det är nog med efternamnet att göra. Trist är det iaf. Gick din bror på bröllopet istället för dig, det måste ju gälla den som får brevet ;)

Kattis:Absolut! Bättre att skaffa en pepsi max-maskin istället! Bara godsaker kommer ut från den!!!

2008-02-27 @ 10:47:15
URL: http://ruth.blogg.se
Postat av: Elin

hahaha, neeeej, bröllopet är i augusti och JAG ska gå :P men jag var rätt deppad över att jag inte hade fått ngn inbjudan när alla andra fått det :P Innan bror sa att han hade fått den =)

2008-02-27 @ 10:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback