Hur hamnade den där?

I morse snubblade jag när som på en kraschad micro. Den stod helt tillintetgjord och alldeles bucklig mitt på trottoaren. Stannade till och spanade uppåt i luften. Ingen balkong eller något öppet fönster i syne. Ett mysterium, banne mig! Vart kommer micron ifrån? Har någon hivat ut den i vild rosenrasande ilska över exploderad morgongröt? (vissa microsar formligen älskar att skvätta gröt på varenda kvadratcentimeter av insidan) Blev någon inspirerad av åttio-talets rockstjärnor men ville inte offra sin platt-tv? Tillhörde den exet och personen som blivit lämnad kvar (efter att ha upptäckt sin livs kärlek på bild i tidningens "Var du ute i helgen"-reportage. Där ler exet fåningt i en mycket kärleksfull position med stans värsta rumla-runtare...Vem kan ana. Möjligheterna är oändliga) inte stod ut med att ens vara i samma kök som dennes ägodel. Kanske kommer den från ett butiksrån och åkte ena dörren upp i en vild polisjakt . Ut slungades bytet som voltade utför Götgatan. (Borde inte det stått i typ Metro?) Nä, jag har ingen aning. Men känner att jag måste ta reda på det. Är dörrknackning en bra idé?


Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Haha, nä mina fransklektioner är faktiskt roliga. Har en skitknäpp 78åring till lärare, som bara pratar franska, så det är alltid kul faktiskt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback