Gnagande samvete

I dag har jag tränat helt galet mycket. Håll i dig nu: jogg 8 km, cykel 55 min och Sats Core Puls 55 min. (Inte rakt efter varandra, tok! Med lagom mellanrum.)  Därför känns det ganska befogat att få äta lite glass ikväll. Försöker njuta av den så gott jag kan. Men det känns så konstigt. Jag vet att jag inte ska gå ner mer i vikt, snarare tvärtom. Min fettprocent på 11 är väldigt låg och jag skulle nog må bättre om den ökades ett par procentenheter. Ändå strugglar det inombords. Den där känslan av "jag vill inte" finns hela tiden. Min PT sa att med den förbränning jag har, gör det ingenting om jag äter glass någon gång ibland. Eller få i mig några extra nötter eller enstaka bulle. Jag försöker att tänka så, att det faktiskt inte spelar någon roll. Jag lär inte bli smällfet av några matskedar Ben and Jerry. Inte av andra saker heller. I alla fall inte nu på en gång.
Hur gör ni, hur äter ni utan att det gnager i samvetet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback