du har inga extrakilon från jul?

Mobilen ringde och jag hoppade till högt i ren förskräckelse. Det brukar bli så när man sitter djupt koncentrerad i något viktigt projekt. En saligt glad tjej kvittrade entusiastiskt på dalmål:

- Heeeeeej, det är väl Ruth jag pratar med?
- Jo, ja. Jag menar det är jag. Ruth alltså.
- Du har varit kund hos oss på Wileda jättelänge och vill nu premiera dig för det!
- Fast det var bara en gång jag beställde och...
- Som jag sa, du ska få en jättefin sak av mig. Så jag skickar Äppelcidervinäger plus till dig på en gång!
- Äppelcidervinäger... Varför plus?
- Plusset står för extra bra. Nu efter jul när du förmodligen gått upp några kilo som du vill bli av med. Jag tycker  själv  att de fungerar jättebra! Vinägern gör att du får mindre matlust och alltså äter mindre. Sa jag att de innehåller Krom med? Det fixar bort sötsuget så den där eftermiddagsbullen hoppar du lätt över! Inte dåligt va? Nu klistrar jag igen paketet och skickar det till dig. På en gång. Det blir jättebra och du kommer bli så nöjd!
- Det låter inte som en bra idé.
- Inte?
- Näää, behöver extrakilon istället. Det kan bli så när man tränar mycket och äter för nyttigt. Ge mig fett, potein och kolhydrater istället!
- Jaha.... Ehhh... Omega 3 kanske?
- Har!
- C-vitamin?
- Har!
- Blåbärsextrakt?
- Finns riktiga i frysen.

Ja, så fortsatte det en stund. Om inte mobilens batteri gått på tomgång, skulle jag ha föreläst om sambanden mellan väl sammansatt kost och motion. Gett rådet att satsa på tallriksmodellen istället för att peta i sig extrasaker i pillerform. Jag skulle ha mässat om att äppelcidervinäger inte har någon bevisad effekt. Jag skulle ha bjudit med henne till Sats och därmed fått en träningspolare. Nu hann jag inte det. Attans. Får testa nästa gång hon ringer.

Kommentarer
Postat av: Jane

Hahaha!! :D

Helt rätt!!

Postat av: Ingeborg

Verkligen rätt! Vad de gör för att få kunder!

2008-02-06 @ 16:15:16
URL: http://brutalchoklad.blogg.se
Postat av: Elin

jag har en känsla av att hon inte kommer ringa igen... så du får nog leta träningspartner ngn annanstans =)

2008-02-06 @ 17:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback