skrattretande

Under halva december har redaktionen varit bemannad nästan tjugofyra fem. Säljarna har kommit ungefär samtidigt som vi andra går hem för dagen. Det brukar synas ganska bra vart de har suttit någonstans. Min telefon gick sönder efter tre dagar, chokladmuggar och nerklottrade papperslappar finns lite här var och min pilatesboll är totalt nedsmutsad. (De har inte förstått poängen att sitta/ träna på den utan använder blåbäret till fotbollsmatcher)
 Fröken JN, en av redigerarna, satt över en kväll och tjuvlyssnade på deras telefonsamtal. Hon listade de bästa och läste upp dem under kiknande skratt:
”Nu våras det för julen…” ”
"Hur mås det i halsen…"
”Det är inte så ofta man heter Savolainen…”


Haaaa,
roligt när samtalen inleds lite annorlunda och piggar upp tillvaron! Och då återstår bara en fråga; varför är det aldrig några humoristiska varelser till försäljare som ringer till mig?

Kommentarer
Postat av: Johan

Prova att lägga en fotboll bredvid "blåbäret", så kanske de kan ana en viss skillnad, konstigare saker har hänt.

2008-12-20 @ 03:00:44
Postat av: ruth

eller så fäster ja en post it me texten 'den som rör bollen stryper ja me mina bara händer'. Undrar om budskapet kommer fram ordentligt...

2008-12-20 @ 18:02:02
Postat av: Johan

En sådan lapp ger nog fortfarande rum för tolkningar, enligt många. Men man måste försöka. Sedan finns ju alltid risken att de känner dig så bra så de inser att du är alldeles för snäll för att göra vad som står på lappen. :)

2008-12-20 @ 19:48:07
Postat av: ruth

åhhh, jag kan vara riktigt grym när jag sätter den sidan till!

2008-12-22 @ 14:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback