bara några dagar sent

Det känns lite avigt att skriva om helgen nu. Inte minst när nästa är om bara är ett par dagar Ah, jag gör ett försök ändå! Lördagen inleddes strålande med att få sova lite längre. Men morgonpigg som jag trots allt är, infann jag mig hos Terese strax före nio och vi tog oss med gemensamma krafter till Sofia. Där väntade en löptur runt Brunnssviken och Hagaparken. Sofia gjorde sitt bästa med att bromsa ner när det gick för fort. Tror det kan bero på att jag var pigg i benen hela tiden och att våra diskussioner både upprörde, berörde och jagade upp oss. Se det som ett tips; prata om saker som inte lämnar dig likgiltig så får du oväntade krafter! Två timmar och 21.4 kilometer senare var vi både fulla med adrenalin och lera! (varför tillverkas löpardojjor i vitt?) Det märks att kroppen börjar bli van att vara ute länge nu. Varken höfter, knän eller fötter kändes av speciellt mycket. Yeah, så här fem månader innan Göteborgsvarvet känns det mesta riktigt bra!

Efter en Snabbdusch, proteinshake och banan var jag redo för att gå på klänningsjakt. Sofia behövde en för jobbfest och bal, jag för nyårsfirande. Med insikten att ”två är mycket bättre än en” började vi beta av butikerna. Efter ett par timmar hade vi inte bara hunnit prova mängder av klänningar, utan även hittat varsin! Precis i lagom tid smet vi in på Waynes Coffée där några andra sköna bloggtjejer väntade.

Ganska trött och seg i kroppen kom jag tillslut hem. Då mindes jag att det var julbord hemma hos en kompis i Midsommarkransen. Velade fram och tillbaka; hemma och ta det lugnt eller julborda i goda vänners lag? Bestämde mig för det sista, bytte om i flygande fläng, färggladare make up och en bra bok i väskan. (ett måste när man åker med SL, vet aldrig hur länge man får vänta vid de olika anslutningarna) Glad att jag åkte! Gosade en stund med lilla söta
S, som har blivit hela fyra månader. Åt god mat och pratade med vänner som jag inte har träffat på ett tag. Landade hemmavid i acceptabel tid och hann med att sova några dyrbara timmar.

På söndagen var det nämligen dags för intervaller. Eftersom Sofia har så rackans bra program att springa efter, tjuvar jag helt fräckt av dem. Jag joggade upp till löparbanan och förberedde mig för att ge järnet på 1200, 800, 600 och 400 meter. Jag är inte riktigt nöjd med mina tider, men skyller på att banan var kamouflerad av isfläckar. Jag måste fixa bättre fart nästa gång. Jag fortsatte andra advent i kyrkan med tillhörande lunch tillsammans med underbara vänner.
Med andra ord blev det en kanonhelg! Hoppas att nästa blir minst lika bra, nu börjar nedräkningen.

Kommentarer
Postat av: Sofy

Ha, ha,ja lite sent kanske. Synd att du inte la ut nån bild på klänningen, du är sååå snygg i den! ses senare, kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback