första dagen på nya jobbet

Nu är jag på redaktionen i Uppsala. En hel timma har gått och jag funderar på vad som ska ske härnäst. Chefredaktören har semester och jag väntar på att redaktionschefen ska komma tillbaka från en fotografering. Kanske redaktionsmöte snart?
Jag sov förvånandsvärt bra för att ha hela magen full av fjärilar. Däremot väcktes några gånger jag då grannarna renoverade sitt hus långt in på småtimmarna. Förstår inte riktigt hur man kan dra igång borrmaskiner och dra igång en serenad med hammare halv tre på natten!
Jag hade planerat att ta med cykeln till Uppsala för att ta mig mellan stationen och redaktionen. Men när jag kom till pendelstationen tog det totalstopp. Inga cyklar ombord på tågen mellan 06.00 till 09.00. Attans jag som hade hört mig för igår och fått klartecken! Hade inget annat val än att dumpa hojjen. Fick ta bussen från stationen istället och blev 30 kronor fattigare. Får antingen skaffa en cykel här i Uppsala eller åka pinsamt tidigt en morgon.

Jag har pratat en stund med en av mina nya kollegor och det hela verkar lovande. Det är många som har semester och redaktionen ekar halvtom. Kanske lika bra att det inte är så mycket folk här. Då fårjag tid att vänja mig och komma in i arbetet. Men så här långt tror jag det kommer bli riktigt bra!
Oh, nu är det morgonmöte. Sweet, dags att bli en äkta skjutjärnsjournalist!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hoppas du trivs på nya jobbet. Var jobbar du? Är det UNT, TV4 eller något helt annat inom media?



Trevlig fredag,

Rebecca.

Postat av: Jane

Haha! Fröken Småland! :D

2008-08-01 @ 12:38:58
URL: http://felicitass.blogspot.com
Postat av: ruth

Rebecca: jag trivs utmärkt hittills. Det är varken UNT eller fyran- en helt annan tiding!



Jane: Eller hur!! :D

2008-08-01 @ 14:48:27
Postat av: Elin

Åh va roligt att det känns bra med jobbet!! =)

2008-08-02 @ 13:04:32
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback